Infraestructures i serveis

Oposició a l’obertura de Vallter durant tot l’any

La plataforma STOP JJOO demana un debat al territori

FGC preveu construir un telecadira entre la cota 1.500 i la part més alta de les pistes

La plataforma STOP JJOO ha fet públic avui el seu rebuig al projecte Vallter 365, una iniciativa que pretén reconvertir l’estació en un centre d’activitats de muntanya i que permetria tenir-la oberta tot l’any. La intervenció més destacada seria la construcció d’un nou telecabina a la cota 1.500 que arribaria, primer a peu de pistes i, en una segona fase, a la cota 2.535.

Oriol Ajenjo, portaveu de STOP JJOO al Ripollès, critica -en declaracions a l’ACN- que el cost del projecte -uns 35 milions d’euros- és cinc vegades més que el que destina el Govern a la comarca del Ripollès. Reclamen que es faci pública tota la informació i que s’obri un debat al territori sobre “quin ha de ser el model socioeconòmic del Ripollès”. La Plataforma creu que és un “rentat de cara” per “no assumir la inviabilitat econòmica i mediambiental” de les estacions d’esquí. A més, creuen que afectarà el parc natural de les Capçaleres del Ter i Freser.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), propietària de l’estació, té redactada una memòria d’un projecte per fer viable Vallter 2000 durant tot l’any, l’aspecte principal del qual és la construcció d’un telecabina a la cota 1.500 (al Pla de la Molina) que arribaria a peu de pistes (cota 2.160) i continuaria fins a la cota 2.535 (la Marmota), on ara s’hi accedeix amb un telecadira i on es construiria un mirador panoràmic. A partir del Pla de la Molina no es podrà passar en cotxe i per això en aquell punt es construirà un gran aparcament, segons s’apunta en la memòria, titulada Vallter 365. El tram de carretera que quedarà lliure de trànsit motoritzat (es convertirà en una via ciclista) es troba dins del Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, circumstància que -consideren els promotors- suposarà un benefici mediambiental important. No es disposa encara d’un projecte executiu, però s’estima el cost de Vallter 365 en aproximadament 35 milions d’euros, que en part podrien venir de la UE. “S’ha demanat als fons Next Generation, però encara no hi ha la resolució”, explica l’alcalde de Setcases, Joan Casadevall, en opinió del qual poder tenir activa tot l’any l’estació serà positiu per l’economia del municipi. “Però s’ha de fer ben fet, s’haurà d’evitar, per exemple, que la gent acabi deixant el cotxe al poble”, indica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Acord per apujar els sous als metges d’urgències de l’Hospital de Mataró

Argentona
societat

El Claustre de la UB aprova la moció de suport a Palestina

barcelona
infraestructures

Liciten les obres del vial per accedir al polígon de Gandesa des de la C-43

GANDESA
habitatge

El Govern recorre contra l’Estat per ignorar l’índex català de preus del lloguer

barcelona
MEDI AMBIENT

Els impulsors de la consulta sobre el polígon recorren a la Generalitat

La Bisbal del Penedès
SERVEIS

Aigües de Barcelona aprova 995 milions per assegurar el futur del servei

Barcelona
SERVEIS

290 delictes a les xarxes ferroviàries catalanes en catorze mesos

Barcelona
TORROELLA DE MONTGRÍ I L’ESTARTIT

Redueixen el consum d’aigua un 27 %, a 16 mesos de la municipalització

TORROELLA DE MONTGRÍ
estat espanyol

El TC avala la llei que penalitza l’assetjament a les dones que avorten

barcelona