Societat

Defensem el tren de l’Empordà reclama l’estació de Figueres on és ara i amb les vies soterrades

També demana una millora del transport públic i conservar i potenciar la línia de Portbou

“Volem l’estació de Figueres on és ara i amb les vies soterrades”. Aquest és el primer punt que reclama la plataforma Defensem el tren de l’Empordà, que s’ha reactivat després d’una reunió entre els representants de l’Associació Promoció del Transport Públic (PTP) i de la IAEDEN-Salvem l’Empordà amb grups de veïnes i veïns de diferents poblacions de la comarca. Afirmen que hi ha diverses formes d’integrar un traçat ferroviari en una ciutat. “En el cas concret de Figueres, el soterrament en trinxera, com el de Vic, és la solució que genera més consens per suprimir els passos a nivell i és més ràpida i més barata que el trasllat. Permet connectar tota la xarxa viària de la ciutat i no té cap impacte sobre el territori”, exposen. Un altre plantejament del grup és que volen millorar el transport públic: “La proposta de traslladar a Vilafant de les estacions de trens i d’autobusos, les allunya de la immensa majoria de la població de Figueres i de la comarca i té un impacte molt negatiu sobre la mobilitat i el medi ambient”. Així mateix, volen conservar i potenciar la línia de Portbou; com a línia de viatgers i de mercaderies, amb els dos amples de via i amb unes bones connexions internacionals. Creuen que la línia de Portbou és la columna vertebral del transport públic a la regió de Girona i “la proposta de trasllat a Vilafant posa en perill la continuïtat del servei de viatgers en el tram entre Figueres, Portbou i el Rosselló”. “Ens oposarem al trasllat de les estacions perquè suposen, a més, unes obres tan faraòniques com innecessàries i ens oposarem a les maniobres d’especulació urbanística relacionades amb el trasllat”. En breu es faran diferents actes informatius a Llançà, Colera i Vilajuïga.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona