Societat

Només para un tren cada hora: cotxe obligat

Els darrers anys, l'augment de població dels municipis de Vacarisses i Viladecavalls ha suposat un augment del nombre d'usuaris de la línia ferroviària, però aquest fet no s'ha vist reflectit en una millora del servei. Per això aquests pobles del Vallès Occidental demanen a Renfe una solució a tots els problemes deguts a la manca d'inversió en la xarxa de Rodalies. En aquest sentit, els veïns d'aquests municipis -conjuntament amb Castellbell i el Vilar i Monistrol de Montserrat, del Bages- reclamen des de fa temps que augmenti el nombre de trens de la línia 4 de Rodalies Renfe que paren al seu pas per aquests municipis. Actualment, el servei per als habitants d'aquestes poblacions es redueix a només un tren cada hora. La resta de trens que circulen entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet no fan parada als municipis de Vacarisses, Viladecavalls, Castellbell i el Vilar i Monistrol de Montserrat.

L'alcalde de Vacarisses, Carles Canongia, ha explicat que aquesta demanda ja és una "reivindicació històrica" i que "els veïns de la ciutat sempre han enviat de manera constant sol·licituds a Renfe per solucionar definitivament el problema". L'alcalde de l'altre municipi afectat, Sebastià Homs, també ha assegurat que "ja fa més d'un any que lluitem perquè la situació millori, però no obtenim resposta de Renfe". Per tant, el pes de l'actuació recau sobre la companyia ferroviària. Responsables de Renfe han explicat que "ens posarem en contacte amb els consistoris, però sempre tenint en compte les demandes i necessitats de la població d'aquestes zones".
Rosalia Díaz, usuària de Renfe d'aquestes zones, ha explicat que "el més curiós és que pots trobar més trens durant els dies festius que no pas els laborables", fet també atribuïble al fet que fa uns anys es creia que aquests eren municipis de segona residència. Díaz afegeix que "has de planificar el dia tenint en compte els horaris del tren, i això fa que perdis molt temps". Paquita Andújar, també usuària de Renfe, ha explicat que "els primers dies que agafava el tren encara no sabia com funcionaven els horaris i m'he arribat a esperar fins a dues hores que en passés un".

Cotxe i autobús
La junta de portaveus del Consell Comarcal del Vallès Occidental també s'ha unit a les demandes de veïns i ajuntaments de Vacarisses i Viladecavalls. Aquestes poblacions tenen polígons industrials importants on es concentren un gran nombre de treballadors, i també estudiants universitaris que utilitzen el tren diàriament. Els horaris de parada, però, no concorden amb els horaris que necessiten les poblacions. Així doncs, l'ús del vehicle privat segueix sent, en molts casos, imprescindible. En el cas de Vacarisses també hi ha un altre mitjà de transport: l'autobús. L'entitat metropolitana de transport ha habilitat un autobús, des de les dotze de la nit fins a les 6 del matí, que fa una parada al municipi cada hora.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Girona

Retransmissió radiofònica de la nova Orquestra Filharmonia

Girona
infraestructures

L’R3, R4, R7 i R12 afectades pel robatori de coure reuperen la normalitat

barcelona
MEDI AMBIENT

El govern aposta pel reagrupament de ramats per evitar atacs de l’os bru

Boldís
SERVEIS

Més freqüència de pas en el bus del Parc Nacional d’Aigüestortes

Pobla de Segur
societat

Mor Mari Valldeperas, històrica del voluntariat a Sabadell

societat

900 joves atesos en set mesos al servei d’acompanyament emocional del govern

barcelona
Girona

El PSC, indignat per la pèrdua de línies a La Baldufa

Girona
MEDI AMBIENT

El pàrquing regulat per accedir al pantà de Sau es reactivarà el dia 22

Sau
Medi Ambient

El pantà de Sau s’omple de curiosos per tornar a veure l’església envoltada d’aigua

barcelona