Societat

Llorenç, un jove feliç

El carrer John M. Keynes, a la Zona Universitària, és un model de la nova mobilitat sostenible que necessita l’àmbit urbà

Dues parades veïnes de l’AMBici i el Bicing permeten el transbordament d’un sistema a l’altre

El car­rer de John M. Key­nes, per sobre de l’avin­guda Dia­go­nal, a la Zona Uni­ver­sitària de Bar­ce­lona, és un model del que ha de ser la mobi­li­tat sos­te­ni­ble en una ciu­tat. A l’entrada del car­rer, hi ha un punt de recàrrega de vehi­cles elèctrics, amb dos endolls, i, en sen­tit des­cen­dent, una parada de bus, de la línia 33. El car­rer té punts d’anco­ratge de bici­cle­tes par­ti­cu­lars i de motos elèctri­ques i de llo­guer espe­rant usu­ari, i dues para­des de bici­cle­tes d’ús com­par­tit, una del Bicing bar­ce­loní, amb 40 anco­rat­ges, i una de l’AMBici metro­po­lità, amb 20 bici­cle­tes.

El del car­rer John M. Key­nes és un dels set punts on els usu­a­ris que dis­po­sin del doble abo­na­ment, Bicing i AMBici, poden fer l’inter­canvi de vehi­cle d’un sis­tema a l’altre dei­xant una bici a un cos­tat del car­rer i aga­fant-ne una altra a l’altre cos­tat. És tan sim­ple com esca­ne­jar amb el telèfon mòbil un codi QR i la bici­cleta queda alli­be­rada.

De moment, el nom­bre d’usu­a­ris de Bicing és molt més ele­vat que el d’usu­a­ris de l’AMBici. Aquesta rea­li­tat la va poder cons­ta­tar aquest diari el 28 de març pas­sat fent una obser­vació durant una hora de l’ús d’una estació de bici­cle­tes i de l’altra, que es tro­ben a vint metres de distància, al car­rer John M. Key­nes. En aquest inter­val de 60 minuts, entre les dotze i la una del mig­dia, les bici­cle­tes d’AMBici van rebre la visita de qua­tre usu­a­ris, men­tre que a la parada del Bicing es va superar la desena. El que és una evidència és que l’entrada en fun­ci­o­na­ment de l’AMBici ha estat rebuda amb molta satis­facció pels usu­a­ris. Els qua­tre ciu­ta­dans que van pas­sar aquell dia i a aque­lla hora per la parada del car­rer John M. Key­nes es van mos­trar de manera unànime molt con­tents amb el fun­ci­o­na­ment del sis­tema i, si van expo­sar alguna crítica, va ser per la diferència que hi ha entre les noves bicis metro­po­li­ta­nes i les velles del Bicing. Les bici­cle­tes metro­po­li­ta­nes són tec­no­lo­gia ale­ma­nya, amb mar­xes que afa­vo­rei­xen la peda­lada, men­tre que les del Bicing són d’un con­ces­si­o­nari cana­denc, amb uns models més antics.

En Llo­renç, veí de Mas Lluí, a Sant Just Des­vern, és un dels usu­a­ris satis­fets. Quan se li pre­gunta per la valo­ració de les noves bici­cle­tes, deixa anar un som­riure i una ono­ma­to­peia de satis­facció. “Uh!”, fa. I té tota la raó: el tra­jecte que abans podia tri­gar una hora a fer amb un autobús cir­cu­lant per la B-30 col·lap­sada, ara és un agra­da­ble recor­re­gut amb bici­cleta “d’entre deu i quinze minuts” fins a Bar­ce­lona, explica.

Un dels que fan el trans­bor­da­ment de l’AMBici al Bicing al car­rer John M. Key­nes és en José, que es des­plaça així des de Sant Joan Despí fins al seu destí, al Port Olímpic de Bar­ce­lona. En José cons­tata que el model nou és molt millor que les bici­cle­tes del Bicing, “que ja tenen molta tra­lla i es nota”, asse­nyala.

Dues usuàries, la Jose i la Sílvia, també es mos­tren eufòriques. La Sílvia, de Sant Just, espe­rava amb can­de­le­tes el nou ser­vei des que en va sen­tir a par­lar per pri­mer cop. “Estava desit­jant que arribés el 2023 per fer-me l’abo­na­ment”, con­fessa. La Jose, d’Esplu­gues, el mateix. “Estic entu­si­as­mada”, diu rient, i hi afe­geix: “L’altre dia vaig anar al camp del Barça i va ser per­fecte.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia