Societat

Un semàfor capgirat, que apunta cap al cel, distreu els conductors

La notícia del lector

La ronda Gene­ral Mitre fa mesos que es troba immersa en un procés de remo­de­lació, que donarà pri­o­ri­tat al via­nant i des­con­ges­ti­o­narà el trànsit en una via també força cas­ti­gada per la con­ta­mi­nació acústica.
Amb la limi­tació a 30 km/h en el tram entre la Via Augusta i Gràcia, la senya­lit­zació espe­cial per obres i la reducció de car­rils de cir­cu­lació, la velo­ci­tat dels 35.000 vehi­cles que cada dia hi pas­sen s'ha reduït con­si­de­ra­ble­ment. Però més d'un con­duc­tor es con­fessa ata­ba­lat per l'allau d'indi­ca­ci­ons.

"Tants ele­ments de senya­lit­zació dis­tre­uen una mica de la con­ducció perquè ine­vi­ta­ble­ment t'hi fixes encara que hi pas­sis sovint. Però si no hi fos­sin això seria un caos abso­lut", asse­gura el Pere Mal­do­nado, que diària­ment passa per aquest tram fins a qua­tre vega­des.

I des de fa uns dies té un nou motiu de dis­tracció, un semàfor situat a l'altura del número 196 de la ronda Gene­ral Mitre, on acaba el car­rer de Sara­gossa: "El cap de set­mana ja vaig veure que el semàfor que penja sobre els car­rils està cap­gi­rat, pot­ser perquè algun camió l'ha col­pe­jat amb la càrrega, i no es veu abso­lu­ta­ment res".

De fet, la posició en què ha que­dat, fora de l'angle de visió dels con­duc­tors, també impe­deix veure si fun­ci­ona igual­ment o no. Val a dir, però, que hi ha un altre semàfor a la vorera que està en per­fec­tes con­di­ci­ons, de manera que no hi ha perill per als via­nants que han de cre­uar. Però el Pere remarca que aquest segon semàfor "no ofe­reix gaire visi­bi­li­tat per als vehi­cles que cir­cu­lem pel segon car­ril quan el pri­mer està ocu­pat per algun camió gran".

Revi­si­ons diàries
L'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona pren nota d'aquesta incidència i asse­gura que "l'arre­glarà tan aviat com sigui pos­si­ble". El con­sis­tori remarca que "es fan ins­pec­ci­ons diàries" del sis­tema semafòric, però admet que "és pos­si­ble que alguna incidència s'escapi" entre els 34.000 semàfors que es revi­sen.

La majo­ria dels semàfors es repro­gra­men direc­ta­ment des del cen­tre de con­trol de trànsit de l'Ajun­ta­ment en cas d'ava­ria o de pro­ble­mes de cir­cu­lació que ho reque­rei­xin. L'àrea de Mobi­li­tat no ha acla­rit si el semàfor horit­zon­tal té alguna relació amb els car­rils de la ronda en aquesta alçada.

Aquesta infor­mació ha estat ela­bo­rada gràcies a la col·labo­ració de Pere Mal­do­nado, con­duc­tor.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.