Societat
Els trens accidentats funcionaven sense el limitador de velocitat per unes obres a la via
Els trens de la companyia Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que han xocat avui circulaven sense el sistema de limitació de la velocitat (ATP) a causa d'unes obres de millora de la línia, segons que han informat responsables de la companyia.
El director general de la unitat de negoci de FGC, Ramon Borrell, ha informat en roda de premsa que al tram on s'ha produït el xoc s'estan duent a terme obres de millora del servei i no s'utilitza l'ATP.
Aquesta circumstància està prevista, segons FGC, en el reglament de la companyia i havia estat comunicada als operaris de l'empresa, especialment als maquinistes i als que treballen als centres de control, per la qual cosa els trens es regien pels senyals verticals de la via, com els semàfors.
El xoc s'ha produït en xocar un tren parat en un semàfor entre les estacions de les Planes i la Floresta i un altre que circulava en el mateix sentit, que l'ha envestit per darrere a una velocitat de deu quilòmetres per hora, després de frenar.
Per l'accident, quatre dels 300 passatgers dels dos trens han patit ferides lleus. Un dels combois segueix parat a la via i serà retirat entre les cinc i les sis de la tarda, per la qual cosa el servei funciona amb una sola via en els dos sentits i amb un reforç d'autobusos llançadora.
La circulació s'ha restablert del tot aquest dimecres al migdia, hores abans del previst, ja que s'han pogut retirar els combois accidentats en menys temps del previst. Inicialment es creia que no seria possible fins a mitja tarda.
El director general de la unitat de negoci de FGC, Ramon Borrell, ha informat en roda de premsa que al tram on s'ha produït el xoc s'estan duent a terme obres de millora del servei i no s'utilitza l'ATP.
Aquesta circumstància està prevista, segons FGC, en el reglament de la companyia i havia estat comunicada als operaris de l'empresa, especialment als maquinistes i als que treballen als centres de control, per la qual cosa els trens es regien pels senyals verticals de la via, com els semàfors.
El xoc s'ha produït en xocar un tren parat en un semàfor entre les estacions de les Planes i la Floresta i un altre que circulava en el mateix sentit, que l'ha envestit per darrere a una velocitat de deu quilòmetres per hora, després de frenar.
Per l'accident, quatre dels 300 passatgers dels dos trens han patit ferides lleus. Un dels combois segueix parat a la via i serà retirat entre les cinc i les sis de la tarda, per la qual cosa el servei funciona amb una sola via en els dos sentits i amb un reforç d'autobusos llançadora.
La circulació s'ha restablert del tot aquest dimecres al migdia, hores abans del previst, ja que s'han pogut retirar els combois accidentats en menys temps del previst. Inicialment es creia que no seria possible fins a mitja tarda.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.