Medi ambient

sequera

La CHE autoritza més aigua per reg als canals d’Urgell i Segarra

La decisió es pren després que els embassaments d’Oliana i Rialb hagin guanyat 40 hm³ entre el maig i el juny

La Con­fe­de­ració Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) auto­rit­zarà l’aug­ment de la capa­ci­tat de reg dels canals d’Urgell i Segarra-Gar­ri­gues després que els embas­sa­ments de Rialb i Oli­ana han gua­nyat 40 hm³ amb les plu­ges regis­tra­des el 15 de maig i 21 de juny. Segons ha infor­mat la Sub­de­le­gació del govern espa­nyol a Lleida els Canals d’Urgell dis­po­sa­ran de 50 hm³ men­tre fins ara només en tenien per­me­sos 12,5 men­tre que el de Segarra-Gar­ri­gues pas­sarà dels 2 als 8 auto­rit­zats en la nova decisió.

Tal com informa EFE, la Comissió de Desem­bas­sa­ment de la uni­tat ter­ri­to­rial del Segre ha pres la decisió després que les reser­ves als dos embas­sa­ments hagin pas­sat dels 79 hm³ que tenien el 29 de maig als 120 d’avui. La decisió res­tric­tiva del maig, jus­ti­fica la sub­de­le­gació, es va pren­dre després d’uns “extra­or­dinària­ment” secs mesos de març i abril en què les pre­ci­pi­ta­ci­ons no van superar el 25% de les regis­tra­des l’any ante­rior.

L’aug­ment del cabal de reg des­ti­nat a sal­va­guar­dar els arbres frui­ters dels dos sis­te­mes es man­tindrà durant les pro­pe­res set­ma­nes i la comissió tor­narà a ava­luar la situ­ació el pro­per mes de juliol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.