Societat

societat

El Consorci del Delta avisa que “la Ricarda és insubstituïble”

L’entitat recorda que la zona ja ha “pagat un peatge molt gran” amb l’ampliació de l’aeroport i del port i la depuradora del Prat

El Consorci per a la Protecció i la Gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat s’ha sumat a les veus que s’oposen a la proposta de Foment d’ampliar la tercera pista de l’aeroport amb una plataforma damunt de la Ricarda. “Implicaria la seva destrucció, la Ricarda és la joia del delta del Llobregat, i qualsevol proposta que l’afecti tindria impacte a tots els espais naturals de l’entorn”, ha advertit en declaracions a l’ACN el tècnic en biodiversitat del Consorci, Enric de Roa, que sosté que el delta del Llobregat “ja ha pagat un peatge molt gran” les últimes dècades amb l’ampliació de l’aeroport i del port i la construcció de la depuradora i la dessalinitzadora del Prat.

El consorci, que recorda que l’estany té més de 300 anys d’història, rebat també la idea de Foment per compensar l’impacte que tindria el projecte amb la creació de noves zones humides en un altre racó del delta, tot assegurant que la Ricarda “és insubstituïble”. “Podem plantar pins i joncs a un altre racó del delta, però no podem arribar a tenir les actuals comunitats animals i vegetals que engloba la Ricarda”, ha explicat. De fet, de Roa ha lamentat que, sistemàticament, l’empresariat utilitzi “arguments que ratllen la mentida”. “Es diu que l’aigua té molt mala qualitat, però s’obvia que això és degut a la falta de comunicació amb el mar d’ençà de l’última reforma de l’aeroport”, posa com a exemple. Per revertir aquesta situació, ha avançat, el consorci està negociant amb l’Agència Catalana de l’Aigua per invertir a la zona i impulsar diversos projectes.

Foment del Treball ha revifat aquesta setmana el debat sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat presentant un document de 150 pàgines i onze propostes per eixamplar la infraestructura, entre elles ampliar-la amb una tercera pista suspesa sobre l’espai protegit de la Ricarda. Les propostes han estat criticades per Zeroport, la plataforma que aplega més de 140 entitats socials i veïnals, i per veus com les de l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, i el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, a banda d’Unió de Pagesos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.