Societat

ISABEL M. MARTÍN SANTOLARIA

PRESIDENTA ASSOC. GRAN CENTRE GRANOLLERS

“És difícil atreure el client de La Roca Village”

Comerciants de Granollers i el centre comercial La Roca Village, malgrat els recels inicials, es dediquen a un públic molt diferent

Les gestions telemàtiques han canviat el tipus d’usuari que visita Gran Centre

Isabel Martín és advocada, membre de la junta del despatx d’advocats Advalorem. Va assumir el càrrec de presidenta de Gran Centre Granollers, que té 215 associats, el febrer del 2022. Una associació que engloba comerços i serveis més enllà del consum, i s’esforça per la dinamització de l’espai públic en col·laboració amb diverses entitats.

Com ha afectat els comerciants de Granollers, en el passat i en el present, l’obertura de La Roca Village?
La notícia de l’obertura en un principi va generar preocupació entre el comerç local, ja que podria haver suposat una reducció del nombre de visitants al centre de la ciutat i, per tant, als comerços. Però el cert és que amb el temps s’ha vist que no, perquè els potencials clients són diferents i l’experiència de compra, també.
Quin és ara el client de Gran Centre? Ha canviat els darrers anys?
Són persones de tots els sexes, principalment de més de 35 anys, que provenen de Barcelona, Granollers i comarca. Però han canviat els hàbits, sobretot arran de la pandèmia: ha disminuït l’afluència de persones que venien a Granollers a fer tràmits, que ara es fan telemàticament. Abans s’aprofitava el moment de les gestions presencials i es quedaven a comprar. Per tant, s’ha reduït el nombre de visites, però les persones que venen ho fan per comprar i no per fer altres gestions.
La capacitat de compra és menor amb la crisi?
Segons el darrer informe del 2022, de l’Observatori dels Centres Comercials Urbans i Comerç de les Ciutats Mitjanes Catalanes, a Granollers, l’estimacio d’OMD (operacions mitjana diària) va augmentar un 22% respecte al 2021. Hem d’esperar, però, els resultats del primer semestre del 2023 per veure si aquesta ràtio ens ha variat.
Heu copsat que els usuaris de La Roca Village, sobretot turistes, vinguin a Granollers per la proximitat?
Els clients potencials de La Roca Village majoritàriament són turistes i contracten operadors turístics per fer shopping day. Això vol dir que els traslladen de l’hotel al complex comercial i viceversa; per tant, és difícil captar-ne l’atenció. Tot i que Gran Centre forma part de la Taula de Turisme del Vallès Oriental per tal de fer arribar també la nostra oferta comercial als turistes.
Quina és la problemàtica del comerç a Granollers? Què feu per canviar la tendència?
A les dificultats generals dels centres urbans, del cost dels lloguers i els subministraments dels serveis com ara llum, aigua i gas, els elevats impostos per a petits comerços, les insuficients subvencions públiques, etc., cal afegir-hi el repte d’apropar el comerç local i de proximitat i fer-lo interessant per als joves, que, com en tot, són el futur. Per això, fem accions i campanyes comercials constantment per atreure clients i fer que l’experiència de compra a Granollers sigui única al territori. I col·laborem amb l’administració local i autonòmica per a la promoció i la dinamització de la nostra oferta comercial.
Quins són els punts forts de Gran Centre?
La diversitat d’associats de comerç i empreses de serveis, el seu servei professionalitzat i la seva participació en les activitats de dinamització, l’esforç en la satisfacció del client i la confiança del bon assessorament en la compra. El comerç i servei de Gran Centre són persones compromeses amb la ciutat, que ofereixen un servei de qualitat, totalment personalitzat, amb il·lusió de millorar l’experiència de compra dels clients.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.