Urbanisme

EL MASNOU

Renfe fixa el gener per reobrir l’estació d’Ocata, prop d’un any després del previst

La previsió de Renfe d’enllestir en un termini d’onze mesos les obres de rehabilitació i condicionament de l’estació d’Ocata, al Masnou, s’ha confirmat del tot insuficient. Els responsables de la companyia van confirmar aquest mateix mes un nou calendari que situa la finalització de l’actuació el gener del 2024, gairebé el doble de temps respecte a la proposta inicial. El motiu, segons van explicar els tècnics en la darrera visita d’obres de les instal·lacions, ha estat la filtració d’aigua provinent de la capa freàtica, “que ha resultat tenir un nivell més elevat que el que s’havia estimat abans d’iniciar els treballs”. Actualment s’estan enllestint els treballs d’impermeabilització del nou vestíbul que hi haurà a sota de les vies, la renovació de les quals, així com de la infraestructura dels ascensors, també està molt avançada. El projecte preveu una nova estació subterrània i totalment accessible per a les persones amb mobilitat reduïda. A més, s’hi crea un nou pas subterrani per arribar al passeig Marítim i a la platja, i el camí accessible cap a la platja quedarà garantit des del nou pas subterrani amb una rampa. L’estació també inclourà nous controls d’accés a les andanes, s’hi adequarà i millorarà l’enllumenat i s’hi renovaran les instal·lacions de sanejament. Des de l’inici de les obres a l’estació d’Ocata, Renfe ha facilitat el desplaçament dels usuaris de les línies R1 i RG1 amb busos llançadora fins a l’estació del Masnou. Les obres de condicionament tenen un pressupost d’adjudicació de més de tres milions d’euros i tot el dispositiu es va programar de manera que no s’hagués d’interrompre la circulació de trens a la línia ferroviària del Maresme. La línia de tren de la comarca, la primera de la península, ha complert recentment 175 anys. “L’R1 és la línia hereva del primer ferrocarril de la península –segons la responsable de la línia, Marian Amat, en declaracions a TV Mataró–. Mou al voltant de 30 milions de viatgers a l’any, uns 90.000 al dia.” Fet que la converteix en la línia que transporta més viatgers de la xarxa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un estable cremat a fa 2.200 anys es relaciona amb el pas de les tropes d'Anníbal pel Pirineu

Bellver de Cerdanya
LA CRÒNICA

“Girona no s’acaba al carrer del Carme”

religió

Entrellaçant cristianisme i catalanitat

Barcelona
integració

Mataró recull l’‘artivisme’ de la Vocalia de Dones de Rocafonda

mataró
GIRONA

Pepita Perich rep el guardó al gironí de l'any dels Premis Generalitat

GIRONA

Reclamen a l’Escala que Catalunya reconegui el seu passat esclavista

l’EscaLA

Arxivada la investigació per la mort de 55 avis en una residència de Palau-Solità durant la pandèmia

Barcelona
MEDI AMBIENT

El Maresme busca consens pel litoral

Mataró
RELIGIÓ

La mediació de Mossos posa fi a 15 dies de resistència a l’Esperit Sant

Barcelona