educació
Vuitanta alumnes de primària participen en tallers d’estudi assistit
Un total de 80 alumnes de primària de Roses participen des d’aquesta setmana i fins a final de curs en tallers d’estudi assistit per afavorir l’èxit escolar. El projecte, impulsat per l’àrea d’ensenyament de l’ajuntament, ofereix sessions setmanals d’estudi complementari a l’alumnat del municipi amb necessitats específiques, amb l’objectiu d’afavorir l’èxit escolar. Els tallers es plantegen com una acció educativa de suport a la tasca escolar, realitzada en horari extraescolar i en coordinació directa amb les escoles, per a aquells alumnes que es troben en una situació sociocultural desfavorida, segons explica el consistori a través d’un comunicat.
D’entre els escolars que participen en els tallers, 40 són de cicle mitjà i 40 de cicle superior. I són seleccionats per les mateixes escoles (Montserrat Vayreda, Narcís Monturiol, Jaume Vicens Vives i Els Grecs) en funció de les necessitats detectades. Les classes tenen lloc des del 29 de gener fins al 4 de juny i dedicarà 65 dies lectius, 31 dels quals a cicle mitjà, que tenen lloc els dilluns i dimecres (una hora de taller cada dia), i 34 a cicle superior, que es realitzen els dimarts i dijous (una hora diària).
Les activitats i exercicis que es duen a terme estan dirigits per quatre monitors i una coordinadora pedagògica que orienten els alumnes sobre com planificar correctament les seves tasques escolars, treballar en equip, aplicar tècniques d’estudi i potenciar una actitud activa envers l’aprenentatge, estimulant també l’àmbit de l’expressió i la comprensió oral i escrita.