flaçà
La sobreocupació de cotxes a la via pública als voltants de l’estació de tren amoïna l’Ajuntament
L’Ajuntament de Flaçà està amoïnat pel fet que hi hagi molts vehicles sense moure’s durant dies al voltant de l’estació del tren. L’alcalde, Joan Adroher (Junts), admet que la freqüència de gent que agafa el tren “dona vida al poble”, però lamenta que té efectes col·laterals, com ara “la sobreocupació de la via pública”.
L’estació de Flaçà és molt utilitzada per veïns de l’entorn de Girona que prefereixen desplaçar-se fins al municipi, de gairebé 1.200 habitants i al límit amb el Baix Empordà, i aparcar (de franc) a tocar l’estació abans d’anar a Girona, per esmentar alguna altra població amb estació.
L’àrea més comercial està en la plaça de l’Estació del Carrilet, on hi ha l’ajuntament. “L’estació ens posa en el mapa i som l’estació de la Costa Brava, però això té efectes no tan desitjables. Gent que tenint una segona residència per aquí, són gent de Barcelona que fa servir els carrers de Flaçà com si fossin un pupil·latge. Ens podem trobar cotxes aquí sine die fins que la persona baixa en tren, agafa el cotxe i se’n va a Peratallada, a Pals, a Fonteta [municipi de Forallac]. I el cotxe està aquí.”
Per la festa de l’any passat, l’Ajuntament va habilitar un pàrquing dissuasiu a l’entrada est del poble, venint de la Bisbal. “Era un solar que es feia servir per a caravanes i durant la festa major va ser un aparcament tres o quatre setmanes. La gent no hi aparcava, preferien aparcar cap al cementiri o la urbanització Can Tramuntana”, diu Adroher.
L’alcalde i el cap de l’oposició, Yago García (Flaçà Viu), van reunir-se amb Mifas per buscar alguna fórmula que faciliti la rotació, com ara la zona verda. Adroher admet que no tenen guàrdies municipals i això fa que no tinguin eines de control.