Urbanisme

societat

Demanen una consulta popular sobre la construcció del nou polígon logístic a la Bisbal del Penedès

L’equip de govern insisteix que el projecte és positiu per al municipi i diu que està legitimat per tirar-lo endavant

Enti­tats veïnals i eco­lo­gis­tes han sol·lici­tat a l’Ajun­ta­ment de la Bis­bal del Penedès (Baix Penedès) fer una con­sulta popu­lar per deci­dir sobre el pro­jecte indus­trial de ’Les Pla­nes del Vent’. Ho han fet a través de la Comissió Pro­mo­tora de la Con­sulta Popu­lar no Refe­rendària per Ini­ci­a­tiva Ciu­ta­dana, que aplega tots els col·lec­tius con­tra­ris a l’àrea indus­trial pro­jec­tada, que ocu­parà 48 hectàrees i que està impul­sada per un inver­sor pri­vat. Segons informa ACN, l’equip de govern –for­mat per Com­promís Muni­ci­pals (Junts), PSC i ERC– ha afir­mat que el pro­jecte és “posi­tiu” per al muni­cipi i ha defen­sat que té la legi­ti­mi­tat per tirar-lo enda­vant. A més, han lamen­tat que els regi­dors de La Bis­bal Deci­deix i els repre­sen­tants de la pla­ta­forma No a la MAT no s’hagin pre­sen­tat a la reunió pre­vista per a aquest dime­cres al con­sis­tori.

El dilluns 5 de febrer, la Comissió Pro­mo­tora de la con­sulta va regis­trar una sol·lici­tud de Con­sulta Popu­lar no Refe­rendària d’Ini­ci­a­tiva Ciu­ta­dana a l’Ajun­ta­ment de la Bis­bal del Penedès, amb l’objec­tiu de conèixer l’opinió dels veïns sobre la futura àrea indus­trial de ’Les Pla­nes del Vent’, on s’ha pro­jec­tat un el nou polígon logístic, que inclou 26 hectàrees addi­ci­o­nals des­ti­na­des a equi­pa­ments.

“Que es tin­gui constància seria la pri­mera vegada en tota la història de La Bis­bal que es pre­senta una petició ciu­ta­dana de con­sulta popu­lar”, han asse­nya­lat els pro­mo­tors de la con­sulta en un comu­ni­cat. El desem­bre de 2023, un grup de veïns es van reu­nir l’alcal­dessa Agnès Ferré per mos­trar el seu rebuig al pro­jecte i per dema­nar-li la con­sulta popu­lar. Tot i aquesta petició, indi­quen, la res­posta va ser “nega­tiva”. Per això, el col·lec­tiu veïnal va deci­dir uti­lit­zar les vies legals que ofe­reix la Llei 10/2014, del 26 de setem­bre, de con­sul­tes popu­lars no refe­rendàries i d’altres for­mes de par­ti­ci­pació ciu­ta­dana.

Un cop for­mada la Comissió Pro­mo­tora– per onze mem­bres-–el dilluns 5 de febrer va entrar a regis­tre la petició de la con­sulta. Els impul­sors subrat­llen que, ara, s’ini­cia el ter­mini perquè el con­sis­tori accepti o dene­gui la seva pro­posta. En el cas que s’hi doni llum verda, la Comissió haurà de reco­llir sig­na­tu­res per tal que l’ajun­ta­ment con­vo­qui, final­ment, la con­sulta.

“La Comissió creu fer­ma­ment en els valors democràtics de la ini­ci­a­tiva i cre­iem que un pro­jecte d’aques­tes dimen­si­ons, que s’ha tre­ba­llat d’esquena a la població i que hipo­teca per sem­pre el poble de La Bis­bal, mereix com a mínim que la ciu­ta­da­nia pugui expres­sar la seva opinió”, han asse­gu­rat els pro­mo­tors. “Estem con­vençuts que amb pers­pec­tiva de visió, set regi­dors estan de pas, sola­ment són ges­tors que repre­sen­ten a la seva població i no poden uni­la­te­ral­ment deci­dir sobre una qüestió tan trans­cen­den­tal, i que a més, mos­tra una impor­tant divisió social al car­rer sobre la qüestió”, han tan­cat.

L’equip de govern ha lamen­tat que els regi­dors de La Bis­bal Deci­deix i els repre­sen­tants de la pla­ta­forma No a la MAT no hagin par­ti­ci­pat en la reunió man­tin­gut ahir al ves­pre al con­sis­tori, on es van posar sobre la taula “tota la docu­men­tació i infor­mació veraç” sobre el pro­jecte de ’Les Pla­nes del Vent’. “No qüesti­o­nem ni qüesti­o­na­rem opi­ni­ons, les opi­ni­ons són per­so­nals i res­pec­ta­bles, però les afir­ma­ci­ons sem­pre s’han de basar en infor­mació certa”, han mani­fes­tat també en un comu­ni­cat.

Per això, diuen des del govern, que mos­tren el seu com­promís de “joc net” en la seva tra­mi­tació. Entre la docu­men­tació faci­li­tada, el govern muni­ci­pal ha mos­trat la pro­posta entrada pel pro­mo­tor el novem­bre del 2023 o el plànol del cadas­tre de les Pla­nes Bai­xes, el qual “demos­tra l’ocu­pació del 100% de la zona indus­trial, i de les Pla­nes on es demos­tra una ocu­pació de més del 50%”.

Des de l’Ajun­ta­ment des­ta­quen que tenen “molts pro­jec­tes engres­ca­dors” i que el de ’Les Pla­nes del Vent’ “no és un pro­jecte muni­ci­pal, és un pro­jecte del qual hem ini­ciat la tra­mi­tació perquè és posi­tiu per muni­cipi; l’equip de govern està legi­ti­mat per les elec­ci­ons muni­ci­pals del maig 2023, per escol­tar, pren­dre deci­si­ons i exe­cu­tar-les”, han dit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia