Educació

educació

Cabrera de Mar posa la primera pedra de l’institut amb tres anys de retard

Matí de festa i celebració a l’institut escola del Pla de l’Avellà de Cabrera de Mar on han començat les obres per l’ampliació del centre que acumulaven tres anys de retard. La consellera d’Educació, Anna Simó, ha participat a l’acte de col·locació de la primera pedra juntament amb l’alcalde de Cabrera de Mar, Òscar Fernández. La Generalitat ha invertit en aquest projecte 3,3 milions d’euros per comptar amb els espais definitius per els alumnes d’ESO que des del 2020 estan fent classe en barracons. Les previsions és que els treballs acabin el primer trimestre del curs vinent.

A punt pel setembre

L’alcalde del municipi ha explicat que han demanat a la consellera celeritat perquè la constructora tingui a punt els treballs al setembre per l’inici de curs. Segons ha explicat Fernández, quan acabin l’obra l’Ajuntament farà al costat un pati annexe en una zona verda a tocar de la Riera de Vinyals i compensar així la pèrdua d’espai on s’està fent l’edifici. Sobre el retard de l’ampliació l’alcalde ha reconegut una “manca de rigor” perquè es comprometia una subvenció si no començava l’obra abans del 2024 però valorava l’interès de la consellera per tirar endavant el projecte.

Càpsula del temps

Els alumnes han participat activament de l’acte inaugural de la primera pedra i han col·locat un seguit d’elements dins la seva càpsula del temps particulars amb elements que ens identifiquen com el plàstic, granit, sorra de la platja, llavors d’espècies dela zona, com el pi, l’alzina i olivera, i una moneda del centre educatiu feta amb impressora 3D. La càpsula dels alumnes s’ha enterrat amb la premsa del dia i la carta que ha fet l’alcalde adreçada a les futures generacions de cabrerencs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.