Infraestructures i serveis

SERVEIS

Mollet i Granollers, unides per una línia de bus totalment elèctrica

El Departament de Territori, a través de l’operadora Sagalés, ha adquirit 3 autobusos 100% elèctrics per a prestar el servei de la línia 330, que uneix Mollet del Vallès, Parets del Vallès, Lliçà de Vall i Granollers. Els tres vehicles substituiran els dos autobusos dièsel que actualment fan aquest recorregut, amb la qual cosa la línia passarà a ser totalment elèctrica. Els tres nous busos han tingut un cost d’1.650.000 d’euros i estaran operatius a partir del proper 25 de març.

Es tracta de tres unitats de 13,27 metres d’allargada i amb capacitat per 56 passatgers, 45 d’asseguts i 11 de drets, a més d’una plaça per a cadira de rodes. L’autonomia és de 300 quilòmetres. Els tres autobusos realitzaran, en conjunt, uns 240.000 quilòmetres l’any, generant un estalvi anual de 87.000 litres de gasoil i de 330 tones de CO2. La línia 330, d’altra banda, incrementarà l’oferta i passarà a disposar 28 expedicions per sentit en dies feiners, 8 expedicions més les actuals. Els dissabtes feiners disposaran de 21 expedicions per sentit i els diumenges de 19 expedicions per sentit.

La consellera de Territori, Ester Capella ha estat l’encarregada de presentar els nous vehicles aquest matí. “Aquesta és una aposta clara pel transport públic per carretera” amb una doble vessant: “la descarbonització de la mobilitat i l’increment de l’oferta”. “Millorem el servei d’autobús interurbà amb la qualitat dels vehicles, la capacitat de viatges, la reducció de la contaminació, la comoditat, la seguretat i l’accessibilitat”, ha afegit.

La consellera ha aprofitar l’acte per destacar “l’increment dels recursos econòmics del Govern per aconseguir més i millor transport públic per garantir drets, per garantir l’accessibilitat. Més i millor transport públic per reduir el canvi climàtic i millorar la qualitat de l’aire”. Tot i això, ha lamentat que la no aprovació del pressupost del 2024 “ha comportat una pèrdua de 154,2 milions d’euros de la despesa prevista en transport públic i, per tant, hi ha polítiques que enguany no es podran dur a terme”.

L’electrificació de la línia 330s’inclou dins el l projecte pilot de mesures ambientals per la mobilitat laboral al corredor Besòs-Congost-Mogent, coordinat pels departaments de Territori i d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i l’Autoritat del Transport Metropolità.

És un pla que es va posar en marxa al 2020 i que consisteix en la implementació d’un total de 36 accions – 24 d’executades i 12 en procés – que són finançades amb 1,67 milions d’euros procedents del Fons climàtic, que es nodreix dels impostos ambientals i de les sancions per infraccions de la normativa que regula la contaminació atmosfèrica. Es calcula que la implantació de totes les accions permetran reduir en els pròxims 5 anys l’emissió de 5.500 tones de CO2.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia