Societat
Treballadors de l'aeroport del Prat denuncien problemes amb les maletes per manca de personal
El retard de les maletes per falta de personal ha provocat en alguns casos el retard d'algun vol
Treballadors de terra de l'aeroport del Prat (Barcelona) han denunciat que la "saturació" que viuen les instal·lacions en plena operació sortida per les vacances d'estiu està provocant problemes en la càrrega de les maletes que en alguns casos ha suposat el retard d'algun vol.
Alguns treballadors han criticat avui que l'aeroport es troba en una situació límit, que no hi ha suficient personal per a carregar i descarregar les maletes i que les cintes transportadores es paren sovint.
Al llarg del dia, les cintes de facturació, que es veien saturades per l'allau de viatgers, s'anaven parant intermitentment i això ha provocat que les cues cada vegada siguin més llargues. Per aquesta raó, alguns vols han registrat retards de fins a 45 minuts. Algunes de les destinacions que han acumulat retards són Casablanca, Màlaga i Eivissa.
Episodis "puntuals"
Per la seva banda, una portaveu d'AENA ha explicat que la gran afluència de passatgers no impedeix la "normalitat", amb l'excepció d'alguns episodis "puntuals" com el d'un comandant d'Easy Jet que avui, de manera excepcional, ha decidit donar l'ordre d'enlairament malgrat que l'avió no comptava amb tots els equipatges previstos per no perdre el "dret d'operació aeroportuària", que és l'autorització concedida per l'organisme gestor d'un aeroport, que dóna el dret d'enlairament o aterratge.
En declaracions a Europa Press, alguns viatgers, que arribaven a les terminals de facturació amb dues hores d'antelació, s'han queixat després de descobrir que, als taulells on havien de facturar segons els monitors informatius no hi havia cap treballador.
"Hem arribat dues unes hores abans i fins al cap d'una hora no ha aparegut ningú, si nosaltres hem d'arribar amb l'antelació de dues hores, ells també", s'ha queixat un passatger que es dirigia a Munic. "La gent s'acumula a la cua i no avances, no ho trobo lògic", ha afegit.
Alguns treballadors han criticat avui que l'aeroport es troba en una situació límit, que no hi ha suficient personal per a carregar i descarregar les maletes i que les cintes transportadores es paren sovint.
Al llarg del dia, les cintes de facturació, que es veien saturades per l'allau de viatgers, s'anaven parant intermitentment i això ha provocat que les cues cada vegada siguin més llargues. Per aquesta raó, alguns vols han registrat retards de fins a 45 minuts. Algunes de les destinacions que han acumulat retards són Casablanca, Màlaga i Eivissa.
Episodis "puntuals"
Per la seva banda, una portaveu d'AENA ha explicat que la gran afluència de passatgers no impedeix la "normalitat", amb l'excepció d'alguns episodis "puntuals" com el d'un comandant d'Easy Jet que avui, de manera excepcional, ha decidit donar l'ordre d'enlairament malgrat que l'avió no comptava amb tots els equipatges previstos per no perdre el "dret d'operació aeroportuària", que és l'autorització concedida per l'organisme gestor d'un aeroport, que dóna el dret d'enlairament o aterratge.
En declaracions a Europa Press, alguns viatgers, que arribaven a les terminals de facturació amb dues hores d'antelació, s'han queixat després de descobrir que, als taulells on havien de facturar segons els monitors informatius no hi havia cap treballador.
"Hem arribat dues unes hores abans i fins al cap d'una hora no ha aparegut ningú, si nosaltres hem d'arribar amb l'antelació de dues hores, ells també", s'ha queixat un passatger que es dirigia a Munic. "La gent s'acumula a la cua i no avances, no ho trobo lògic", ha afegit.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.