Medi ambient

Medi ambient

La cotxera de bus d’Horta estrena una gran planta fotovoltaica

La cot­xera de bus d’Horta, a tocar de la Ronda de Dalt, estrena una planta foto­vol­taica de grans dimen­si­ons. És la pri­mera cot­xera de bus de Trans­ports Metro­po­li­tans de Bar­ce­lona (TMB) que incor­pora pla­ques solars. Se n’hi han ins­tal·lat 820, que per­me­tran cobrir el 56% del con­sum energètic diürn de la cot­xera, reduir les emis­si­ons en gai­rebé 181 tones anu­als de CO2 i estal­viar més de 155.000 euros a l’any.

La ins­tal·lació, ges­ti­o­nada per l’empresa Rege­nera Levante S.L, té una superfície total de cap­tació de 2.120 metres qua­drats. S’ha dis­se­nyat per emma­gat­ze­mar en un futur l’ener­gia sobrant en bate­ries, con­tri­buint a reduir les emis­si­ons.

La pre­si­denta de TMB, Laia Bonet, ha posat en valor aquest dimarts el com­promís de l’empresa ges­tora del trans­port públic “en l’ús d’ener­gia reno­va­ble per tal que Bar­ce­lona i la seva àrea metro­po­li­tana es con­ver­tei­xin en gene­ra­dors d’ener­gia neta”. Bonet ha des­ta­cat que “aquesta planta és un exem­ple de com les ener­gies reno­va­bles poden con­tri­buir a un futur més sos­te­ni­ble” i ha remar­cat que amb ins­tal·laci­ons com aquesta es redu­ei­xen tant les emis­si­ons com la des­pesa econòmica.

L’objec­tiu de la ciu­tat és acce­le­rar els pròxims anys la gene­ració d’ener­gia solar i mul­ti­pli­car per cinc la potència foto­vol­taica l’any 2030. Aquest és un dels àmbits a desen­vo­lu­par de l’Acord Climàtic de Bar­ce­lona per ser ciu­tat neu­tra en car­boni d’aquí a sis anys.

El pro­jecte ha estat finançat amb gai­rebé 450.000 euros. La cot­xera d’Horta es va inau­gu­rar el desem­bre del 2003 com un equi­pa­ment de referència a nivell inter­na­ci­o­nal per la seva inte­gració en l’entorn i en matèria de sos­te­ni­bi­li­tat. Ubi­cada a la car­re­tera d’Horta a Cer­da­nyola, està cons­truïda a la falda sud de la serra de Coll­se­rola de manera que queda par­ci­al­ment soter­rada i coro­nada per un parc d’oci, una gran coberta enjar­di­nada.

La xarxa de metro ja dis­posa d’un miler de pla­ques foto­vol­tai­ques en dife­rents cen­tres de tre­ball: Boi­xe­res, Santa Eulàlia, Sagrera i Mira­mar, fet que suposa gene­rar una potència de 700,14 MWh/any.

TMB incorpora la bici compartida a la nova App

TMB ha posat a disposició dels seus usuaris la nova TMB App, que integra més opcions de mobilitat sostenible, com la bicicleta compartida. La nova aplicació també incorpora un lector que permet escanejar els codis Ddtag, les etiquetes intel·ligents similars a un QR de colors, situats a parades de bus i estacions de metro, per obtenir informació sobre el servei. La presidenta de TMB, Laia Bonet, destaca que “la millor manera de moure’s per la Barcelona metropolitana és fer-ho de manera sostenible, sigui amb transport públic o amb bicicleta. I la nova App de TMB ens permetrà fer-ho de manera integrada.”

Fins ara, la TMB App oferia informació sobre el metro i els autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona i dades d’altres operadors com Ferrocarrils de la Generalitat, Rodalies, TRAM i els busos de l’AMB. Amb la nova aplicació, s’incorporen també itineraris complementaris a peu i en bicicleta particular o compartida.

A més, la informació d’altres operadors metropolitans de transport públic s’amplia i incorpora dades en temps de real de l’horari de pas.

TMB App és l’aplicació més utilitzada de Barcelona amb 1.700.000 usuaris en el darrer any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia