Societat

Arrenca el 'metro' del Baix Llobregat

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha inaugurat aquest dissabte al matí el servei de metros comarcals de la línia Llobregat-Anoia de FGC. Aquest servei suposarà la reducció de la freqüència de trens que serà de cinc minuts en hora punta entre les estacions de plaça Espanya i Martorell, i de 20 minuts per les línies R5 i R6 que comuniquen Barcelona amb Manresa i Igualada, respectivament. El rellançament del servei arriba amb mesos de retard a causa de l'esvoranc al Gornal provocat per les obres del TGV, que també va afectar els ferrocarrils catalans, que van haver de suspendre el pas de trens al tram afectat.

Les principals actuacions que s'han dut a terme inclouen, per exemple, l'adquisició de tretze nous trens, el desdoblament total de la via entre Barcelona i Martorell i la creació de la nova estació Martorell-Central que permet fer l'intercanvi amb la línia de Renfe.

En total, la Generalitat ha invertit 264,7 milions d'euros en aquest servei que, segons Nadal, converteix el tren en un "nou concepte de metro'" i que permetrà als usuaris "no haver d'anar amb l'horari a la butxaca" en hora punta.

Nadal, acompanyat del president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, ha viatjat en un del metros comarcals que comuniquen Barcelona i Martorell, ha fet una parada a la nova estació soterrada de Pallejà i finalment ha baixat a l'estació Martorell-Central, on l'estava esperant l'alcalde de Martorell, Salvador Esteve.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.