Societat

Girona acull la Meet Catalunya Green per captar nous esdeveniments

La despesa que realitza un turista de reunions, negocis i esdeveniments és un 32% superior a la de l’any 2019

Girona s’ha convertit aquesta setmana en la seu de l’acció Meet Catalunya Green, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Es tracta d’un esdeveniment per a professionals del sector turístic especialitzat en viatges de negocis, congressos i convencions. L’objectiu és posicionar Catalunya a nivell internacional per captar nous esdeveniments que suposin un increment de visitants amb un alt poder adquisitiu i que viatgen fora de la temporada d’estiu.

En total, l’acte acull 75 operadors d’Alemanya, Bèlgica, Brasil, Corea del Sud, Dinamarca, França, Finlàndia, Holanda, Hongria, Itàlia, Japó, Malàisia, Noruega, Polònia i Regne Unit, Suïssa, Suècia i Xile. També hi participen 87 empreses i entitats catalanes per tal de generar unes 1.500 trobades comercials que ajudin a tancar noves oportunitats de negoci.

L’esdeveniment de promoció va arrencar ahir amb una visita guiada per la ciutat de Girona i un aperitiu al claustre de la Catedral. A continuació, els operadors es van desplaçar fins al restaurant Mas Batlle per participar en un mercat solidari amb entitats com ara la Fundació La Fageda, Fundació Mona o Fundació Emys.

En aquest sentit, el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Narcís Ferrer i Ferrer, ha explicat aquest matí durant el segon dia de la trobada comercial que el turisme de reunions “és un segment de visitants amb un alt potencial de retorn econòmic al país i d’interacció amb el món empresarial local. A més, és catalitzador de noves oportunitats i això és el que busquem en el canvi de model turístic que volem per a Catalunya”.

De fet, fins el mes d’abril d’aquest any, s’ha generat una despesa de 684,3 milions d’euros, mentre que durant el mateix període de l’any 2019 va ser de 483,7 milions d’euros. En aquest sentit, la despesa del turista de reunions el 2019 va ser de 1.035 euros mentre que aquest any està sent de 1.368 euros, per tant, un 32% més elevada. Aquestes dades “constaten que l’aposta que hem fet per aquest tipus de turisme està sent encertada perquè més enllà de generar un nivell de despesa alt, trenca amb l’estacionalitat”. En paral·lel, Ferrer afirma que la pandèmiaha generat una optimització en els viatges de negocis però també ens ha propiciat “un turisme més rendible i sostenible ja que aporta un gran valor afegit”.

Pel que fa al perfil de les persones que viatgen per negocis a Catalunya, procedeixen principalment de la resta de l’Estat espanyol, França, Itàlia, Alemanya i Regne Unit. Acostumen a allotjar-se en hotels, especialment de gamma alta, i d’entre les activitats complementàries més sol·licitades destaquen activitats a l’aire lliure, gastronòmiques, culturals i esportives.

Aposta per la sostenibilitat

En el marc del nou model de turisme que s’està impulsant, des de l’Agència Catalana de Turisme es fomenta l’ús de pràctiques més sostenibles en el turisme de reunions per tal d’afavorir la reducció de l’impacte ambiental, la millora de la gestió de residus, l’ús eficient dels recursos i la incorporació de criteris de sostenibilitat en la planificació, entre altres.

Per aquest motiu, aquesta edició del Meet Catalunya Green, més enllà de generar negoci i relacions comercials, també té com a objectiu servir d’exemple com a esdeveniment sostenible. Així, s’elaborarà un informe detallat de l’organització d’aquesta acció perquè institucions i empreses el tinguin de referència com a model de bones pràctiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.