Societat

societat

Els taxistes avisen de bloquejos a l’aeroport de Barcelona si no s’amplia el personal que gestiona les cues

Aena assegura que treballa per resoldre “els desajustos” d’aquests últims dies

Els taxis­tes han adver­tit de pos­si­bles blo­que­jos del ser­vei a la T1 de l’aero­port Josep Tar­ra­de­llas Bar­ce­lona-el Prat si no es des­ti­nen més per­so­nes a la gestió de les cues. Ho han esce­ni­fi­cat aquest diven­dres amb una pro­testa simbòlica a la zona cone­guda com el tub, l’àrea de reco­llida de viat­gers de la ter­mi­nal, on han blo­que­jat els acces­sos durant uns 15 minuts i han fet sonar els clàxons. El por­ta­veu d’Élite Taxi, Tito Álva­rez, que ha orga­nit­zat la mobi­lit­zació, ha cri­ti­cat que es tracta d’una “mala coor­di­nació i manca de per­so­nal” de l’adju­di­catària d’aquest ser­vei (Optima). Per la seva part, Aena ha asse­nya­lat que està tre­ba­llant amb l’empresa per resol­dre “els desa­jus­tos” que s’han produït els dar­rers dies.

Álva­rez ha dit que la pro­testa és un “pri­mer avís” i que si la situ­ació s’allarga la res­posta anirà “de menys a més” a par­tir de la set­mana vinent. El por­ta­veu de l’asso­ci­ació ha con­cre­tat que hi haurà “atu­ra­des inter­mi­tents, blo­que­jos i el que faci falta” amb la fina­li­tat que s’arre­gli aquesta pro­blemàtica. Ha dema­nat que torni l’ante­rior coor­di­na­dora, que s’encar­re­gava d’aquesta feina, perquè l’actual res­pon­sa­ble “no en té ni idea”, ha etzi­bat Álva­rez.

El por­ta­veu d’Élite Taxi ha expli­cat que “uns 800 vehi­cles” es que­den a un quilòmetre, perquè “no hi ha sufi­ci­ents per­so­nes” ges­ti­o­nant els viat­gers que arri­ben a l’espai per aga­far un vehi­cle. Això, ha con­ti­nuat el taxista, fa que “el ser­vei sigui pre­cari i la imatge es vegi per­ju­di­cada”, tant del sec­tor com de la ciu­tat de Bar­ce­lona.

Álva­rez ha apun­tat que les cues dels visi­tants es poden allar­gar una hora i “molta gent s’acaba per­dent per l’aero­port i el pàrquing, on els cacen pira­tes”. Per això, ha recal­cat que “no es per­metrà” i ha inter­pel·lat Aena perquè ho arre­gli.

Des d’Aena han pre­ci­sat que la reno­vació es va fer al març, amb la mateixa com­pa­nyia, i que tre­ba­llen per “garan­tir la qua­li­tat del ser­vei”. Alhora, l’ope­ra­dora ha infor­mat que la pro­testa dels taxis­tes d’aquest diven­dres “no ha pro­vo­cat afec­ci­ons ope­ra­ti­ves als pas­sat­gers” i que s’ha dut a terme “amb total nor­ma­li­tat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.