INFRAESTRUCTURES
Comencen les proves d’integració del tramvia entre Glòries i Verdaguer
Es provarà per primer cop a l’Estat el sistema d’alimentació per terra, en substitució de les catenàries
Les proves d’integració del nou traçat del tramvia entre la Plaça de les Glòries i Verdaguer s’iniciaran aquesta nit per fer els ajustos necessaris i posar en marxa el nou servei a la tardor. Les proves s’iniciaran a partir de dos quarts d’onze de la nit i els combois viatjaran per primer cop per part del nou traçat a una velocitat molt reduïda. Es provarà la compatibilitat dels tramvies amb el subministrament elèctric per terra (APS), que serà el primer cop que s’utilitzarà a l’Estat, i amb la resta d’obra civil executada, com les andanes. La previsió és que el nou tram doni servei a 24.000 viatgers diaris i retiri al voltant de 2.000 cotxes del tram central de la Diagonal.
Quan el servei estigui operatiu, la connexió entre Glòries i Verdaguer, d’uns dos quilòmetres de longitud, es cobrirà en set minuts. De moment, però, aquesta nit els combois viatjaran per primer cop a una velocitat de 5 km/h, l’equivalent a la velocitat d’un vianant. Durant aquest test, la Guàrdia Urbana acompanyarà el tramvia i regularà el trànsit amb la resta de vehicles en aquelles cruïlles on calgui. De fet, s’ha decidit fer aquestes proves de nit per entorpir el trànsit el menys possible.
A Glòries, els combois passaran d’alimentar-se de la catenària, mitjançant el pantògraf, a fer-ho per terra (APS). Actualment hi ha 18 unitats ja adaptades per aquest canvi, d’un total de 21 de la flota del tramvia. Segons ha explicat a ACN el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Manuel Valdés, les proves d’avui i les que se succeeixin aquest estiu determinaran l’inici de les marxes en blanc, quan els tramvies viatgen amb velocitat comercial però sense passatgers; i posteriorment l’entrada en servei definitiva. Per tot plegat, Valdés ha eludit concretar la data de la inauguració del nou tram després de dos anys d’obres i una inversió superior als 100 milions d’euros, més enllà que serà a la tardor.
Valdés ha deixat clar que encara s’està en una fase inicial de les proves i que aquesta nit hi participaran diferents tècnics que avaluaran com es duu a terme la transmissió de corrent per terra, les aturades a les parades, els elements de seguretat o com responen els materials, entre d’altres. Fins ara, s’ha provat tot de forma independent i avui es farà de forma integral, ha destacat el director de l’ATM. Amb l’entrada en servei del nou tram del tramvia a partir de la tardor, es modificarà l’operativa de les línies T4, T5 i T6. D’aquesta manera, la T4 de Trambesòs deixarà de circular direcció Ciutadella Vila Olímpica i farà el recorregut cap al centre de la ciutat. Per la seva banda, la T5 i la T6 cobriran aquesta part del servei, fins a la platja.
Juntament amb la finalització de les obres d’infraestructura, que ja es troben en la seva fase final, s’estrenarà la nova urbanització al voltant de la Diagonal, entre el carrer de Los Castillejos i el Passeig de Sant Joan, A més, entre aquest primer carrer i el carrer Marina s’ha mantingut la rambla i s’han ampliat les franges verdes laterals i a la Plaça Pablo Neruda, que fa de ròtula entre la Diagonal i el carrer d’Aragó, s’ha generat una gran esplanada per als vianants.