Infraestructures i serveis

Mobilitat

Alarma veïnal per la reversió d’un carril bici a Castelldefels

L’apa­rició d’unes mar­ques de pin­tura sobre les vore­res de l’avin­guda de la Pineda de Cas­tell­de­fels aquests dies ha pro­vo­cat l’alarma en el col·lec­tiu veïnal que s’oposa al des­man­te­lla­ment d’un tram del car­ril bici i que ha denun­ciat la reforma de l’avin­guda al jut­jat. La pla­ta­forma ciu­ta­dana L’Avin­guda de la Pineda no es Toca anun­cia mobi­lit­za­ci­ons per al setem­bre per exi­gir que es man­tin­gui l’actual con­fi­gu­ració de l’avin­guda, que con­necta el cen­tre de Cas­tell­de­fels i la platja.

El govern de Cas­tell­de­fels, for­mat pel PP i Som, ha deci­dit rever­tir la trans­for­mació que l’ante­rior exe­cu­tiu, d’esquer­res, va fer en aquesta via. Els dos car­rils es van con­ver­tir en un de sol per al trànsit de motor des de la platja en direcció al cen­tre de la ciu­tat i en un car­ril bici en tots dos sen­tits. El PP va denun­ciar quan era a l’opo­sició les difi­cul­tats que això genera en la comu­ni­cació dels bar­ris de la mun­ta­nya i el lito­ral i també l’agreu­ja­ment de les inun­da­ci­ons en pàrquings i bai­xos que cau­sen els pas­sos ele­vats de la cruïlla de l’avin­guda de la Pineda i el car­rer del Moli­not, un pou en mal estat i el pavi­ment imper­me­a­ble. Però el seu soci de govern, Som, no volia eli­mi­nar tot el car­ril bici, i final­ment es can­viarà el tram més pro­per a l’avin­guda de la Cons­ti­tució, la prin­ci­pal artèria de la població. És a dir, uns 200 metres entre aquest punt i el car­rer del Moli­not.

La tra­mi­tació i el cost del pro­jecte han gene­rat una forta des­con­fiança en la pla­ta­forma opo­si­tora, que no només tem que s’aca­barà eli­mi­nant tot el car­ril sinó que denun­cia que, només amb l’exe­cució pre­vista, es cau­sarà un impor­tant perill per a la segu­re­tat dels ciclis­tes, que hau­ran de con­viure sota el pont de les vies del tren amb els vehi­cles de motor. La pla­ta­forma ciu­ta­dana L’Avin­guda de la Pineda no es Toca va pre­sen­tar una demanda con­tra el pro­jecte davant el jut­jat con­tenciós admi­nis­tra­tiu número 11 de Bar­ce­lona. Alerta que si el jut­jat els dona la raó les obres exe­cu­ta­des s’hau­ran de rever­tir per tor­nar a l’estat actual, cosa que supo­sarà “un mal­ba­ra­ta­ment incom­pren­si­ble dels impos­tos dels con­tri­bu­ents de Cas­tell­de­fels”. L’obra s’ha pres­su­pos­tat en uns 166.000 euros en aquest tram, men­tre que l’eli­mi­nació del car­ril bici sen­cer en cos­ta­ria 251.000. El govern muni­ci­pal s’ha com­promès a exe­cu­tar només el pri­mer tram, cosa que dub­ten la pla­ta­forma i també els Comuns, a l’opo­sició.

L’apa­rició de les mar­ques aquest agost és una cons­ta­tació del que va anun­ciar el con­sis­tori: les obres començaran al setem­bre, segons lamenta la pla­ta­forma. “És l’enèsima actu­ació de l’Ajun­ta­ment d’esquena a la ciu­ta­da­nia, en ple agost, després d’haver apro­vat aquest pro­jecte tan impo­pu­lar pel tràmit d’urgència, desa­te­nent les més de qua­ranta al·lega­ci­ons pre­sen­ta­des i els resul­tats del procés par­ti­ci­pa­tiu Par­ti­ci­PAM, on man­te­nir l’avin­guda tal com està va ser la mesura més votada per la ciu­ta­da­nia”, diuen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.