Infraestructures i serveis

infraestructures

Territori reprèn les obres de l'estació de Sanllehy de l'L9

El Depar­ta­ment de Ter­ri­tori ha reprès avui els tre­balls de la futura estació de l’L9 de San­llehy, a Bar­ce­lona, i que per­me­tran com­ple­tar-ne l’obra civil. Aquests tre­balls, que comp­ten amb un pres­su­post de 12,8 mili­ons d’euros, s’emmar­quen en les obres de fina­lit­zació del tram cen­tral de l’L9/L10.

L’obra civil de l’estació de San­llehy està exe­cu­tada en un 42% i, pel que fa, al pou, està exca­vat en un 66%, 52 dels 78 metres pre­vis­tos. Les obres que ara comen­cen per­me­tran com­ple­tar l’exca­vació del pou de l’estació i cons­truir la gale­ria que l’ha de con­nec­tar amb el túnel del tram cen­tral.

L’exe­cució de les obres reque­rirà el tan­ca­ment i ocu­pació de la plaça San­llehy, on s’ubi­carà la futura estació. En els pri­mers mesos de l’obra, s’exe­cu­ta­ran tre­balls en superfície com la ins­tal·lació de pan­ta­lles fono­ab­sor­bents i tas­ques pre­pa­ratòries per a la reo­ber­tura i represa de l’exca­vació del pou. Així mateix, s’han enge­gat aquest setem­bre la cam­pa­nya d’aus­cul­tació i d’ins­pec­ci­ons prèvies d’edi­fi­cis en l’àmbit de l’obra, com a mesu­res de pre­venció, vigilància i con­trol de les obres prèvies.

Pel que fa a l’exe­cució d’altres esta­ci­ons del tram cen­tral, s’està tre­ba­llant en el futur vestíbul i la sor­tida d’emergència de Man­dri –el pou, de 75 metres de pro­fun­di­tat, ja està exca­vat– i en l’exca­vació del pou de Sarrià –un 75% exca­vat. A més, recent­ment ha començat els tre­balls per a con­for­mar l’estruc­tura inte­rior de l’estació de Plaça de Mara­gall.

En paral·lel, estan en marxa els tre­balls per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que sepa­rarà un sen­tit de l’altre en la cir­cu­lació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Mara­gall i Les­seps. També s’està actu­ant a l’àmbit del Macro­pou de la Sagrera, per a con­nec­tar el tram en ser­vei actual de l’L9/L10 amb el futur tram que entrarà en ser­vei.

La tune­la­dora del tram cen­tral està actu­al­ment a Man­dri, on s’hi estan fent les tas­ques de man­te­ni­ment i posada a punt necessàries abans d’enca­rar el tram pen­dent fins a Les­seps.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia