Infraestructures i serveis
Paneque apunta que el 80% dels usuaris habituals fan servir el pla alternatiu pel tall ferroviari
“En un dispositiu d’aquesta tipologia, considerem que és un valor acceptable”, sosté la consellera
Creixen els viatgers que fan servir el bus directe que fa trajecte Tarragona-Barcelona
En una visita a l’estació de Sant Vicenç de Calders, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha defensat aquest matí que el 80% d’usuaris habituals utilitzen el pla alternatiu arran del tall ferroviari a Roda de Berà, que va començar dilluns de la setmana passada a causa d’unes obres del corredor mediterrani.“En un dispositiu d’aquesta tipologia, considerem que és un valor acceptable”, ha remarcat recordant que es tracta d’un pla alternatiu “viu” del que s’està fent un “seguiment diari” des de fa deu dies quan es va posar en marxa. Paneque s’ha mostrat confiada en què un cop s’enllesteixin les obres es recuperi el volum total de passatgers previ al tall ferroviari que es preveu que s’allargui fins, com a mínim, el mes de març. En aquesta línia, per exemple, aquesta tarda hi ha prevista una reunió amb l’alcaldessa de Reus per estudiar millores es que poden aplicar. A Sant Vicenç, membres de la plataforma Dignitat a les Vies han demanat a la consellera millores pels usuaris de Reus, qui actualment no disposen d’un servei d’autobús directe. A la tarda, representants de l’entitat s'han reunit amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Manel Nadal, i li han exigit “solucions” per carretera per als usuaris que es desplacen des de Reus. Territori estudia millores en la connexió amb Barcelona però els representants de la plataforma han afirmat en sortir que la reunió no havia anat tal com esperaven, lamentant el to “molt fred” de la conselleria.“Totes les estacions estem en una situació d’emergència, Reus la que més”, ha dit una de les portaveus de l’entitat, Anna Gómez, en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies.
Des d’aquest dijous Renfe autoritza l’ús de bitllet de Rodalies per als trens regionals entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona, amb la voluntat de descongestionar els combois de primera hora a l’R2 Sud, especialment fins a Vilanova i la Geltrú
Usuaris bus directe Tarragona-Barcelona
Els usuaris que han optat pel bus directe per fer el trajecte Tarragona-Barcelona s’han multiplicat per cinc arran del tall ferroviari, segons han explicat a l’ACN fonts de l’empresa d’autobusos Plana. Apunten que unes 285 persones utilitzen diàriament les noves línies ’exprés’, que des de l’1 d’octubre han passat de ser tres a nou. Des de llavors s’han venut 735 targetes T10/120, les quals també van entrar en funcionament la setmana passada. “És l’única manera d’assegurar-te que arribaràs puntual”, explica l’Ivan, usuari habitual del tren per anar a la universitat. Des del tall, i després de comprovar que “no pots confiar-hi”, ha apostat pel bus.
El passat 1 d’octubre, coincidint amb l’inici del tall ferroviari, Territori va reforçar el servei d’autobús directe entre Tarragona i Barcelona per complementar el pla alternatiu de Renfe. Així doncs, s’ha passat de tres expedicions directes per sentit –de dilluns a divendres–a nou.
Una major oferta que ha anat acompanyada de la incorporació de les targetes T10/120 . Una bonificació que permet als usuaris pagar 4 euros per viatge i, per tant, estalviar-se prop del 70% sobre la mitjana del preu que acostumaven a abonar.