Infraestructures i serveis

Infraestructures i serveis

El 9 de novembre s’estrenarà el servei de tramvia entre Glòries i Verdaguer

La connexió per l’avinguda Diagonal comença ara una darrera fase d’avaluacions després de dos anys d’obres

La connexió del tramvia per l’avinguda Diagonal, entre la plaça de les Glòries i Verdaguer ja té data d’estrena: començarà a dur passatgers el 9 de novembre, segons han anunciat aquest dilluns el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Manel Nadal, i la primera tinenta d’alcaldia de Barcelona, Laia Bonet. Per fer possible la connexió s’han invertit més de 100 milions d’euros. A principis de novembre, es tancarà un període de dos anys d’obres i més de tres mesos de proves de combois. De fet, ara s’inicia una nova fase d’avaluacions per ultimar l’estrena amb ajustaments de temps d’aturades i les fases semafòriques de tot l’entorn. “El tramvia ja funciona com si estigues operatiu però no agafa passatgers. Ho farà el dia 9”, ha explicat Nadal. La posada en funcionament del tram entre Glòries i Verdaguer és, per Bonet, un “avenç important, dos quilòmetres d’allargament” que signifiquen que el tramvia “finalment entra a la trama urbana de l’Eixample”. La primera tinenta d’alcaldia de Barcelona també ha volgut destacar, com recullen les agències, que és important per a la xarxa per ser un intercanviador amb quatre línies de metro i 13 d’autobús, així com un enllaç amb els municipis de Badalona i Sant Adrià del Besòs. “És una aposta perquè aquesta forma de moure’ns sigui la majoritària per a la ciutadania de Barcelona”, ha comentat.

El temps de viatge entre Glòries i Verdaguer serà de set minuts i es preveu que donarà servei a 24.000 usuaris i traurà al voltant de 2.000 cotxes d’aquest tram de la Diagonal. Aquest dilluns, segons ha detallat el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Manuel Valdés, s’ha començat la marxa en blanc” del servei, és a dir, “una simulació de l’operació” que serveix per fer “ajustaments” com si “estigués en marxa” i corregir “qualsevol incidència”. Ja fa tres mesos, però, que es fan proves per avaluar-ne el funcionament. Va circular per primer cop la nit del 15 de juliol a una velocitat de 5km/h. Com a novetat, en aquest tram l’alimentació per moure els combois passa de la catenària al subministrament elèctric per terra (APS), el primer cop que s’utilitza a l’Estat.

El perllongament del tramvia ha alterat el recorregut de les línies T4, T5 i T6 del TRAM. D’aquesta manera, des d’aquest dilluns, la línia T4 passarà a donar servei entre les parades Glòries i Estació de Sant Adrià, a l’espera que pugui transportar passatgers pel nou traçat. Quant a la T5 i T6 allargaran el seu recorregut per l’avinguda Meridiana, per tant, Auditori | Teatre Nacional, Marina, Wellington | UPF i Ciutadella | Vila Olímpica passaran a ser parades de forma permanent.

Segons ha apuntat Nadal, la segona fase de connexió de tramvia per la Diagonal, que unirà Trambaix i Trambesòs, està previst que tingui el projecte constructiu a finals d’aquest any. “Això vol dir que durant l’any 2025 s’haurà de tramitar aquest projecte i, més endavant, licitar les obres”, ha especificat Nadal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.