Societat

Mataró celebra els 176 anys del tren esperant una futura estació

Mataró no ha fal­tat a la cita i ha tor­nat a home­nat­jar els impul­sors del pri­mer tren a la península que va fer el tra­jecte des de Bar­ce­lona. Aquest matí ha tin­gut lloc la tra­di­ci­o­nal ofrena flo­ral als peus del monu­ment al pro­mo­tor del fer­ro­car­ril, Miquel Biada, amb la presència de les auto­ri­tats locals i els mem­bres del Cer­cle Històric Miquel Biada que han orga­nit­zat les últi­mes set­ma­nes con­ferències per recor­dar aquesta fita història per la ciu­tat. El pre­si­dent de l’enti­tat, Ricard Bona­musa, des­taca la importància que no s’hagi dei­xat mai de fer aquesta ofrena que va ini­ciar l’Ate­neu Popu­lar de Mataró per rei­vin­di­car la figura de Biada. Tots els grups muni­ci­pals han par­ti­ci­pat de l’ofrena que ha comp­tat amb la par­ti­ci­pació per pri­mer cop d’alum­nes de l’ins­ti­tut Miquel Biada que par­ti­ci­pa­ven d’un inter­canvi amb un grup d’estu­di­ants ale­manys que també han par­ti­ci­pat de l’acte.

El pro­jecte pen­dent

Els actes dels 175 anys del tren, que l’any pas­sat es van con­ver­tir en un gran esde­ve­ni­ment al lito­ral mata­roní, van ser­vir per anun­ciar que Adif encar­re­gava la redacció del pro­jecte de la nova estació que s’ha de cons­truir a pocs metres de l’actual.

El pri­mer tinent d’alcalde, Miquel Àngel Vadell, ha asse­gu­rat que espe­ren conèixer el pro­jecte de com serà la futura estació que s’ha de cons­truir al cap­da­vall de la ronda Bar­celó. La redacció del pro­jecte es va adju­di­car per un cost de 4 mili­ons d’euros i s’ha d’enlles­tir el 2026.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia