Els tècnics de Spanair imputats en l'accident de Barajas no van consultar el manual de Boeing
Sinistre aeri
Els dos tècnics de manteniment de Spanair que van revisar l'avaria a la sonda de temperatura de l'avió MD82 sinistrat el 20 d'agost passat a Barajas han admès avui davant el jutge que no van consultar el manual de manteniment de Boeing, en què es detallen les conseqüències de desconnectar el fusible que van manipular el dia de l'accident.
El jutge creu que l'avaria a la sonda va inhabilitar l'alarma que avisa del funcionament del sistema de 'flaps' i 'slats', cosa que va provocar que l'avió s'estavellés.
El magistrat ha interrogat els mecànics Felipe G.R. i Julio N. B., així com el cap de Manteniment de Spanair a Barajas Jesús T.A per 154 delictes d'homicidis imprudents i 18 lesions involuntàries.
Durant la seva declaració, Felipe G.R. ha explicat que va pujar a la cabina per parlar amb el comandant i que va consultar el MEL (Manual d'Assistència Tècnica) a fi de seguir les indicacions per aïllar l'avaria. Després de consultar el seu supervisor, es va limitar a extreure el fusible perquè la sonda tenia una temperatura molt elevada i això podria resultar perillós durant el vol.
Julio N. B. ha ratificat les paraules de l'altre mecànic i ha assegurat que l'ordre qie l'avui podia enlairar-se la va donar el comandant Antonio García Lluna i no pas el cap de manteniment.
"Jo també estaria imputat"
Prop d'un centenar de tècnics de manteniment d'aeronaus procedents de tot l'Estat espanyol s'han concentrat a les portes de la seu judicial des de primera hora del matí en solidaritat amb els seus companys. Els tècnics, que portaven un adhesiu amb un crespó negre en el qual es llegia 'Jo també estaria imputat', s'han queixat que ells "no són responsables" que existeixin llistes d'equips mínims MEL de Boeing, que el col·lectiu està obligat a aplicar i que permeten fer volar aeronaus amb avaries".