Societat

L’Ajuntament modificarà el carril bici d'Urgell

Mobilitat

L’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona va accep­tar ahir revi­sar el car­ril bici del car­rer Urgell, que es va inau­gu­rar fa només un mes i havia de ser el model de car­ril bici a gene­ra­lit­zar a la ciu­tat. El car­ril per a ciclis­tes que trans­corre per Urgell i la ronda de Sant Pau està ple de nyaps i posa en perill els usu­a­ris i els via­nants.

El car­ril bici es va obrir a la cir­cu­lació a mit­jans de setem­bre. Les enti­tats ciclis­tes han denun­ciat repe­ti­da­ment les deficiències de la infra­es­truc­tura, estre­nada pel mateix alcalde, Jordi Hereu, sota un xàfec de tar­dor. Tot un mal pre­sagi.

A més, l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona s’ha com­promès a bus­car un iti­ne­rari alter­na­tiu al tram comprès entre el car­rer Mallorca i València per evi­tar pas­sar per davant de la sor­tida d’una escola. La Guàrdia Urbana hi ha de mun­tar cada dia fei­ner un dis­po­si­tiu per evi­tar que els infants topin amb els ciclis­tes en sor­tir de classe. Fan bai­xar els ciclis­tes a la calçada a les hores d’entrada i sor­tida de l’escola.

El regi­dor de Mobi­li­tat, Fran­cesc Narváez, va reconèixer el pro­blema d’aquest tram, però va al·legar que és un iti­ne­rari pro­vi­si­o­nal. Sobre la neces­si­tat de dei­xar d’uti­lit­zar aquest tram tan mal dis­se­nyat, Narváez va expli­car que l’inici de les obres de cons­trucció d’un dipòsit plu­vial al car­rer Urgell obli­ga­ran a tan­car molt aviat el car­ril en aquest tram i habi­li­tar-hi alguna alter­na­tiva durant els quinze mesos que durarà l’actu­ació.

Debat en comissió
La pro­posta pre­sen­tada pel grup muni­ci­pal del PP a la comissió de mobi­li­tat d’ahir va ser apro­vada per una­ni­mi­tat. El grup d’ERC va pro­po­sar una modi­fi­cació de l’enun­ciat que va ser accep­tada per tots els grups polítics, inclo­ent-hi el bipar­tit de govern. Es va acor­dar obrir un període de con­sulta popu­lar amb veïns i comer­ci­ants afec­tats, però també amb els usu­a­ris de la bici­cleta, per estu­diar les millo­res a fer-hi. El debat i l’anàlisi de les pro­pos­tes dura­ran uns sis mesos, segons va pro­po­sar ERC.

Un altre punt impor­tant acor­dat ahir va ser vet­llar per l’homo­geneïtat de la senya­lit­zació horit­zon­tal, ja que l’Ajun­ta­ment s’ha inven­tat uns senyals que els ciclis­tes no poden inter­pre­tar cor­rec­ta­ment. Es tracta d’una quadrícula de daus blancs que indi­quen la sor­tida de cami­ons del mer­cat de Sant Antoni, però és un senyal poc ente­ne­dor i des­co­ne­gut, que no compta amb el suport de cap altre senyal ver­ti­cal acla­ri­dor.

L’enti­tat Amics de la Bici va rebre ahir amb satis­facció l’apro­vació. “Si es fa, que sigui una modi­fi­cació a fons, ara que encara hi som a temps”, afirma Albert Gar­cia. L’asso­ci­ació demana que s’adeqüi l’amplada i el ferm del car­ril bici per a la segu­re­tat dels ciclis­tes, que s’anul·lin les ziga-zagues de les can­to­na­des –cosa que resol­dria els pro­ble­mes dels con­te­ni­dors i les zones de càrrega i descàrrega de mer­ca­de­ries i millo­ra­ria la segu­re­tat dels via­nants– i, final­ment, que s’adeqüin les fases semafòriques per evi­tar pena­lit­zar bici­cle­tes i via­nants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.