Infraestructures i serveis

EIX CICLISTA

Millores sense motor

El Grup de Defensa de la Natura del Ber­guedà és con­trari a la via de l’ampli­ació perquè supo­sarà un incre­ment del volum de trànsit moto­rit­zat que “no afa­vo­reix els objec­tius de des­car­bo­nit­zació i tras­llada el pro­blema dels col·lapses més amunt, i per­pe­tua un model de turisme de segona residència a la Cer­da­nya que n’expulsa els resi­dents” pels preus de l’habi­tatge. Xavier Cam­pi­llo, un dels inte­grants, defensa un model d’expansió de la xarxa de fer­ro­car­ril i de foment del trans­port públic, però cons­ci­ents de la volun­tat de tirar enda­vant la infra­es­truc­tura, ja van detec­tar en l’ante­rior pro­jecte que “blo­que­java qual­se­vol pos­si­bi­li­tat de comu­ni­cació entre Berga i Bagà amb mit­jans no moto­rit­zats” i la C-16 es con­ver­tia en un “obs­ta­cle” per a des­plaçaments a peu o en bici­cleta, però també per a acti­vi­tat rama­dera. Des de lla­vors han tre­ba­llat per “exi­gir” que s’habi­li­tin els pas­sos neces­sa­ris i es rever­tei­xin actu­a­ci­ons prèvies que van mal­me­tre el camí ral, el camí rama­der i el traçat de l’antic fer­ro­car­ril miner del Tram­via de Sang que anava de Berga a la cen­tral tèrmica de Cercs.

L’actu­ació forma part d’un pro­jecte més ambiciós, que Cam­pi­llo va pre­sen­tar el desem­bre pas­sat, de crear l’Eix Ciclista del Llo­bre­gat que ja pre­veu el pla estratègic de la bici­cleta de Cata­lu­nya. Comp­ten amb el suport del Con­sell Comar­cal i van arren­car el com­promís del secre­tari de Mobi­li­tat, David Prat, de fer un pas sobre el túnel per con­nec­tar el Collet fins a Cercs. L’enti­tat va més enllà, perquè pro­posa habi­li­tar els trams paral·lels de l’antiga 14.11-z del cos­tat de la C-16, recu­pe­rar la via del car­ri­let de Berga, el camí ral i rama­der i camins rurals, donant con­tinuïtat a la xarxa que ja s’arti­cula al Baix Ber­guedà, o ini­ci­a­ti­ves coor­di­na­des entre admi­nis­tra­ci­ons per arran­jar anti­gues car­re­te­res per traçar un gran eix peda­la­ble comar­cal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia