Infraestructures i serveis

infraestructures

Paneque sobre Rodalies: “Busquem solucions amb urgència”

La consellera diu que no es notaran millores “evidents” en dos anys: “Ens hem trobat la casa amb moltes deficiències”

La consellera de Territori, Habitatge, i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha assegurat que treballen amb “urgència i celeritat” per normalitzar el servei de trens “al més aviat possible”, després d’una setmana de complicacions diàries. El darrer cas, el d’aquest divendres, que per una incidència a l’R2sud a Bellvitge els passatgers atrapats al comboi, han hagut de ser evacuats per la via amb l’ajuda dels Mossos i els Bombers. Segons Paneque, la xarxa pateix “un problema claríssim que és la desactualització de les infraestructures” i els efectes de les noves inversions no es notaran fins d’aquí a dos anys com a mínim. “Ens hem trobat la casa amb moltes deficiències, ens hem trobat una casa on hem de fer moltes reformes”, ha dit en una entrevista a ‘Catalunya Ràdio’.

Desinversió de molts anys

Paneque ha atribuït el caos a Rodalies a l’acumulació de molts anys de “desinversió” a la xarxa però també a la “certa renúncia dels Governs” anteriors de posar-se al davant del servei. “La titularitat del servei és del Govern i s’ha d’exercir”, ha dit Paneque.

Segons la consellera de Territori, en les últimes setmanes hi ha hagut “bona predisposició” per part del Ministeri de Transport, d’Adif i Renfe per solucionar les incidències al corredor sud, que s’ha posat en marxa després de sis mesos de tall per les obres al túnel de Roda de Berà. Paneque ha assegurat que dels tres problemes detectats ja se n’han solucionat dos i ara falta per arreglar la comunicació entre els maquinistes i el centre de control.

La titular de Territori ha negat que darrere les incidències hi hagi una “mà negra” dels treballadors que són contraris a la creació de l’empresa mixta Generalitat-Estat que gestionarà part del servei. Els empleats han convocat una vaga durant set dies de març i abril contra el traspàs, ja que temem que no es compleixi el compromís de mantenir els drets laborals. “Entenem la inquietud, però el compromís és ferm, tant pel traspàs, per l’empresa mixta com amb els drets laborals, ha dit. La consellera ha admès que la problemàtica a la xarxa de trens “no ha començat ni avui ni ahir sinó que és resultat de tenir una xarxa ferroviària amb condicions francament millorables i que calen inversions com la de Roda de Berà i les que queden encara”, ha dit. En aquest sentit, ha detallat que les problemàtiques i deficiències detectades en aquestes obres ajudaran a encarar millor els treballs de desdoblament de l’R3, l’altra gran modificació del servei que ha d’entomar la xarxa.

Paneque ha assegurat que entén la indignació dels usuaris que “fa anys que tenen un servei que no és l’adequat” però ha insistit que cal “posar-se del costat de les solucions”. Una de les primeres millores que s’entomaran en el pla de mesures urgents, segons ha dit, és la d’oferir informació en temps real. “Un usuari pot entendre que un tren s’endarrereixi 15 minuts, però el que és difícil d’entendre al segle XXI és que no puguem donar informació a temps real”, ha dit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia