Societat

SOCIETAT

Més personal per revisar la xarxa i atendre els usuaris pel caos viari

La Generalitat i el govern espanyol acorden crear una oficina de coordinació d’obres i fer proves sense passatgers abans de la represa del servei

La Gene­ra­li­tat, el govern espa­nyol, Renfe i Adif han pac­tat con­trac­tar més per­so­nal per “inten­si­fi­car” la revisió de vies i per a millo­rar l’atenció als usu­a­ris de tren. La mesura es con­cre­tarà en la cre­ació d’una ofi­cina de coor­di­nació d’obres i fer pro­ves sense pas­sat­gers abans de la represa del ser­vei. Aquest ha estat un dels acords de la reunió entre la con­se­llera de Ter­ri­tori, Sílvia Pane­que, el Minis­teri de Trans­ports i els pre­si­dents d’Adif i de Renfe, que s’ha cele­brat aquest diu­menge a Bar­ce­lona després dels inci­dents dels últims dies.

Segons informa l’agència ACN, els dos governs han acor­dat reforçar els cen­tres d’infor­mació i gestió de Renfe i el per­so­nal d’atenció imme­di­ata als usu­a­ris. Segons la con­se­llera de Ter­ri­tori, Sílvia Pane­que, cal aten­dre les incidències “amb més cele­ri­tat” i donar un tracte “exqui­sit” als usu­a­ris. També s’ha creat una ofi­cina tècnica per a la direcció i segui­ment de les obres.

En una atenció a mit­jans després de la reunió, la con­se­llera Pane­que ha apun­tat que si això s’hagués produït en la represa del ser­vei després de les obres de Roda de Berà s’hau­ria pogut “asse­gu­rar que les infra­es­truc­tu­res esta­ven a punt” i s’hau­rien evi­tat les afec­ta­ci­ons als usu­a­ris. Sobre aquesta qüestió, Pane­que ha con­fir­mat que els equips mobi­lit­zats a Roda de Berà han donat per tan­ca­des totes les incidències vin­cu­la­des a les obres i els pro­ble­mes de catenàries.

Com­pro­vació

Pel que fa a les obres on s’hagi hagut de tallar el ser­vei més d’una set­mana, un cop recu­pe­rada la cir­cu­lació no hi haurà acti­vi­tat amb pas­sat­gers sense que hi hagi hagut un temps de “marxa blanca”. Aquest temps serà d’un dia per als talls de més d’una set­mana i de dos dies per als talls de més d’un mes. En una atenció a mit­jans després de la reunió, la con­se­llera ha apun­tat que si això s’hagués produït en la represa del ser­vei després de les obres de Roda de Berà s’hau­ria pogut “asse­gu­rar que les infra­es­truc­tu­res esta­ven a punt”.

A part, s’ha acor­dat comu­ni­car a la Gene­ra­li­tat totes les actu­a­ci­ons que com­por­tin afec­ta­ci­ons per als usu­a­ris amb una ante­lació de sis mesos.

Pane­que s’ha reu­nit aquest mig­dia amb res­pon­sa­bles del minis­teri de Trans­ports, Renfe i Adif per abor­dar les incidències fer­roviàries dels dar­rers dies. La tro­bada ha començat cap a la una del mig­dia i s’ha allar­gat fins a dos quarts de qua­tre del mig­dia. Per part del Govern també hi ha assis­tit el secre­tari gene­ral de Ter­ri­tori, Habi­tatge i Tran­sició Ecològica, Jordi Ter­ra­des. El secre­tari d’Estat de Trans­ports, José Anto­nio San­tano Cla­vero, i el pre­si­dent de Renfe, Álvaro Fernández, s’han con­nec­tat telemàtica­ment a la reunió.

El pre­si­dent d’Adif, tard

Per la seva banda, el pre­si­dent d’Adif, Pedro Marco de la Peña, s’ha incor­po­rat més tard a la tro­bada, pas­sa­des les dues del mig­dia, ja que estava pre­vist que viatgés en un vol que ha patit retards per les com­pli­ca­ci­ons mete­o­rològiques.

Pane­que va con­vo­car aquesta reunió ahir al matí davant les diver­ses incidències fer­roviàries dels dar­rers dies. Pane­que va remar­car que calien “solu­ci­ons imme­di­a­tes”. Dis­sabte al matí hi va haver una ava­ria en una catenària a l’estació de Sants que va dei­xar sense tensió les vies i va obli­gar a atu­rar tota la cir­cu­lació d’alta velo­ci­tat. A causa de la incidència hi va haver retards d’una hora de mit­jana.

Més tard, al mig­dia, hi va haver una segona incidència fer­roviària després que s’avariés una vago­neta de repa­ració, que va obli­gar a inter­rom­pre la cir­cu­lació d’alta velo­ci­tat entre Sants i la bifur­cació de Mollet.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia