Societat
Els barcelonins prefereixen més autobusos a connectar el tramvia per la Diagonal
Les dues alternatives del projecte es coneixeran abans d'acabar l'any i se sotmetran a consulta després de la Setmana Santa del 2010
Connectar el tramvia de Barcelona pel tram central de l'avinguda Diagonal rep l'aval del 75% dels barcelonins, tot i que és superior el de millorar la freqüència dels autobusos urbans, que té el suport del 80%, ha explicat avui en roda de premsa el primer tinent d'alcalde de Benestar i Cohesió Territorial, Carles Martí. El 70% està d'acord o molt d'acord a potenciar la bicicleta, i només el 15% pensa el contrari, ha explicat Gomà, que ha destacat que el tramvia generarà intermodalitat amb tot el Metro excepte la L11.
Les dades es desprenen de la segona fase del procés participatiu de la Diagonal, que fins ara ja ha costat 1,5 milions d'euros. En aquesta fase hi havia preguntes obertes i tancades sobre el futur de l'avinguda, i han participat 29.700 barcelonins, que suposen més de 212.000 sugerències. Aquestes se sumen a les 800 d'estudiants de 21 escoles i 200 d'entitats.
Martí ha dit que la participació, superior a la del Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2008-2011, és "una bona mostra estadística" per a un procés que pot arribar a ser "el que ha mogut més ciutadania de la història de la democràcia de Barcelona", ha afirmat el segon tinent d'alcalde d'Acció Social i Ciutadania, Ricard Gomà.
El 29% contra reduir el cotxe
Reduir el transport privat, un dels vaixells insígnia de la reforma, té el suport del 58%. Tot i això, el 29% declara que no vol la seva reducció, en el marc d'un procés participatiu que també té propostes singulars, com fer un canal per desplaçar-se nedant. El 0,5% demana respectar els nius dels arbres i el 72%, més papereres i bancs.
Més del 80% es mostra d'acord a reformar la Diagonal entre les places de Macià i Glòries, però el 12% vol conservar-la com ara i el 8% creu que existeixen altres prioritats.
Les voreres generen disparitat: un terç les prefereix com ara –dues centrals i dues laterals–; un altre, una gran vorera central tipus rambla, i un altre, dues de laterals. Guanyen per poc (52%) els que accepten canviar de lloc l'arbrat, mantenint o augmentant els arbres, als quals prefereixen mantenir les quatre files en el mateix lloc (48%).
L'oficina tècnica treballa en les dues alternatives que es coneixeran abans d'acabar l'any i que se sotmetran a consulta després de la Setmana Santa del 2010. Martí ha anunciat que finalment podran votar els empadronats majors de 16 anys a 31 de desembre del 2009 des de casa o en un centenar de punts de la ciutat, com el Mercat de la Boqueria. Abans, els qui hagin fet aportacions rebran resposta sobre la seva proposta i es debatrà sobre les alternatives durant el primer semestre del 2010.
Les dades es desprenen de la segona fase del procés participatiu de la Diagonal, que fins ara ja ha costat 1,5 milions d'euros. En aquesta fase hi havia preguntes obertes i tancades sobre el futur de l'avinguda, i han participat 29.700 barcelonins, que suposen més de 212.000 sugerències. Aquestes se sumen a les 800 d'estudiants de 21 escoles i 200 d'entitats.
Martí ha dit que la participació, superior a la del Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2008-2011, és "una bona mostra estadística" per a un procés que pot arribar a ser "el que ha mogut més ciutadania de la història de la democràcia de Barcelona", ha afirmat el segon tinent d'alcalde d'Acció Social i Ciutadania, Ricard Gomà.
El 29% contra reduir el cotxe
Reduir el transport privat, un dels vaixells insígnia de la reforma, té el suport del 58%. Tot i això, el 29% declara que no vol la seva reducció, en el marc d'un procés participatiu que també té propostes singulars, com fer un canal per desplaçar-se nedant. El 0,5% demana respectar els nius dels arbres i el 72%, més papereres i bancs.
Més del 80% es mostra d'acord a reformar la Diagonal entre les places de Macià i Glòries, però el 12% vol conservar-la com ara i el 8% creu que existeixen altres prioritats.
Les voreres generen disparitat: un terç les prefereix com ara –dues centrals i dues laterals–; un altre, una gran vorera central tipus rambla, i un altre, dues de laterals. Guanyen per poc (52%) els que accepten canviar de lloc l'arbrat, mantenint o augmentant els arbres, als quals prefereixen mantenir les quatre files en el mateix lloc (48%).
L'oficina tècnica treballa en les dues alternatives que es coneixeran abans d'acabar l'any i que se sotmetran a consulta després de la Setmana Santa del 2010. Martí ha anunciat que finalment podran votar els empadronats majors de 16 anys a 31 de desembre del 2009 des de casa o en un centenar de punts de la ciutat, com el Mercat de la Boqueria. Abans, els qui hagin fet aportacions rebran resposta sobre la seva proposta i es debatrà sobre les alternatives durant el primer semestre del 2010.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.