Societat
PSOE i PP rebutgen la proposició de llei d'ERC per traspassar els aeroports catalans
El diputat socialista Daniel Fernández al·lega que el govern espanyol ja prepara un nou model de gestió
El PSOE i el PP han avançat aquesta tarda el seu rebuig a tramitar al Congrés dels Diputats una proposició de llei presentada per ERC per regular el traspàs de l'aeroport del Prat i els altres aeròdroms catalans.
L'encarregat de presentar la iniciativa ha estat el portaveu d'ERC al Congrés, Joan Ridao, qui ha sol·licitat un "compromís més explícit" i fins i tot una data perquè es canviï el model de gestió aeroportuari centralitzat a un descentralitzat.
El republicà ha indicat que el model que es va fixar al 1990 era continuïsta i preveia que Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) seguíes "tallant el bacallà ella sola", per la qual cosa ha reclamat un model com el de la resta de països europeus, en què els aeroports funcionen "com autèntiques empreses".
A més, el diputat ha assenyalat que el problema del Prat no és la capacitat, perquè hi ha aeroports més petits a Europa que gestionen més vols internacionals.
El problema per Ridao és que aquests aeroports més petits tenen una gestió descentralitzada. "Això és el que volem per al Prat, un aeroport competitiu", ha precisat.
Segons l'opinió del diputat de CiU Pere Macías, és "lògic" que un model que té 25 anys hagi "caducat", per la qual cosa ha sol·licitat un nou model, i no el "maquillatge" que hi va aplicar l'exministra de Foment Magdalena Álvarez, que només ha aconseguit "seguir envellint aquest model" i que no es faci "ni tan sols amb dignitat".
La proposta, que es votarà aquesta nit al ple del Congrés, no tirarà endavant pel rebuig anunciat pels dos grups majoritaris. El portaveu de Foment del PP, Andrés Ayala, ha indicat que la formació vol una millora de la gestió aeroportuària, però en cap cas de manera "tan exclusiva i excloent".
El socialista Daniel Fernández, un dels 25 diputats del PSC, ha recordat alhora que ja hi ha el compromís per part del govern espanyol de presentar un nou model de gestió aeroportuària abans de finals d'any, de manera que l'administració té els "objectius clars i un marc temporal per portar-los a terme".
Per aquesta raó, ha anunciat que rebutja el model d'ERC i ha recalcat que el nou disseny es farà "des de la responsabilitat i del treball seriós i serè", sabent que, segons ha dit, el Prat gaudeix d'una "excel·lent salut" i farà un salt cap endavant.
L'encarregat de presentar la iniciativa ha estat el portaveu d'ERC al Congrés, Joan Ridao, qui ha sol·licitat un "compromís més explícit" i fins i tot una data perquè es canviï el model de gestió aeroportuari centralitzat a un descentralitzat.
El republicà ha indicat que el model que es va fixar al 1990 era continuïsta i preveia que Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) seguíes "tallant el bacallà ella sola", per la qual cosa ha reclamat un model com el de la resta de països europeus, en què els aeroports funcionen "com autèntiques empreses".
A més, el diputat ha assenyalat que el problema del Prat no és la capacitat, perquè hi ha aeroports més petits a Europa que gestionen més vols internacionals.
El problema per Ridao és que aquests aeroports més petits tenen una gestió descentralitzada. "Això és el que volem per al Prat, un aeroport competitiu", ha precisat.
Segons l'opinió del diputat de CiU Pere Macías, és "lògic" que un model que té 25 anys hagi "caducat", per la qual cosa ha sol·licitat un nou model, i no el "maquillatge" que hi va aplicar l'exministra de Foment Magdalena Álvarez, que només ha aconseguit "seguir envellint aquest model" i que no es faci "ni tan sols amb dignitat".
La proposta, que es votarà aquesta nit al ple del Congrés, no tirarà endavant pel rebuig anunciat pels dos grups majoritaris. El portaveu de Foment del PP, Andrés Ayala, ha indicat que la formació vol una millora de la gestió aeroportuària, però en cap cas de manera "tan exclusiva i excloent".
El socialista Daniel Fernández, un dels 25 diputats del PSC, ha recordat alhora que ja hi ha el compromís per part del govern espanyol de presentar un nou model de gestió aeroportuària abans de finals d'any, de manera que l'administració té els "objectius clars i un marc temporal per portar-los a terme".
Per aquesta raó, ha anunciat que rebutja el model d'ERC i ha recalcat que el nou disseny es farà "des de la responsabilitat i del treball seriós i serè", sabent que, segons ha dit, el Prat gaudeix d'una "excel·lent salut" i farà un salt cap endavant.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.