Societat
Barcelona no vol pagar res de l'estació de la Sagrera
El ple municipal aprova una proposició per vetllar que Foment es faci càrrec de la "totalitat" del cost del projecte
El plenari de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat per unanimitat una proposició per vetllar que Foment es faci càrrec "de la totalitat" del cost del projecte de l'estació de la Sagrera i "en cap cas i sota cap concepte" s'hagi de finançar amb l'endeutament directe o indirecte del consistori o bé l'increment de l'edificabilitat "que ja està prevista" en els entorns de l'estació.
D'aquesta manera tots els grups municipals exigeixen el compliment de l'acord per La Sagrera al que va arribar l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, amb el ministre de Foment, José Blanco, que preveu que la primera fase de l'estació la pagui l'Estat i la segona les plusvàlues i que va ser durament criticat.
El text de la proposició finalment aprovada, que han acabat de pactar els grups el matí d'aquest divendres, a més d'exposar que l'Ajuntament no s'endeutarà, indica que "s'establirà un calendari d'execució d'obres sense endarreriments". També ratifica els acords adoptats al plenari del desembre del 2008 per exigir a Foment que aportés els recurssos necessaris per garantir el finançament de l'estació i licitar les obres el 2009. Barcelona també "es compromet" a impulsar els projectes de transformació urbana "al marge de les plusvàlues que es puguin generar". La proposició acaba indicant que el govern municipal vetllarà "per exigir les inversions que Barcelona necessitat".
El quart tinent d'alcalde d'urbanisme, Ramon García Bragado, ha presentat l'informe sobre la Sagrera i ha dit que l'acord de l'alcalde que es va prendre amb el ministre de foment ja inclou "que l'Estat es fa càrrec de l'acord total de l'estació per la imminent primera fase mitjançant recurssos pressupostaris extraordinaris", i per la segona "mantenim els aprofitaments previstos el 2004 i comprometem també aportacions pressupostàries si fos necessari".
La interpretació que el govern municipal ha fet de la proposició no té res a veure amb la de la oposició. Per al president del grup municipal de CiU a Barcelona, XavierTrias, significa que "l'Estat ha de fer justícia amb nosaltres, i s'ha de comportar amb nosaltres igual que es comporta amb Madrid, on amplien Atocha amb més de 500 milions d'euros i sense plusvàlues". Per això, ha dit que és "molt important pressionar al govern central perquè això vagi endavant, amb celeritat, a part de la situació immobiliària que hi hagi". Ha acabat la seva primera intervenció demanant "que a partir de demà, aprovat això, siguem coherents, perquè ens cansem d'aprovar coses i després cadascun interpretar-ho a la seva manera".
Alberto Fernández Díaz, del PP, ha dit que l'acord de l'alcalde de Barcelona amb el ministre de Foment Álvarez "és també l'acord a l'ombra de Magdalena Àlvarez" i per això "era l'acord d'Álvarez que firmava Blanco". Ha exposat que el seu grup defensa "que l'Estat aporti la totalitat del cost, que garanteixi que es materialitzi el 2009". Per primera vegada ha justificat la construcció de l'esació amb dues fases perquè "hem d'acceptar que tenim sobre la taula la possibilitat que tindrem inicialment una estació de la Sagrera amb trens i sense viatgers, però tindrem aquesta infraestructura"'.
Per la seva banda, Jordi Portabella, d'ERC, ha dit que amb l'acord d'Hereu a Madrid "la incertesa econòmica que hi havia a la primera fase ha quedat desplaçat a la segona" i ha recordat que "fins aquest acord mai hi havia hagut els diners per fer la primera fase" i per això la dona "per encarrilada" tot i reconèixer que amb l'acord pres "hi ha incertesa" del finançament, inicialment previst en plusvàlues. Ha destacat que s'hagi acordat que l'Ajuntament no aportarà finançament per la Sagrera, ni s'endeutarà, ni s'incrementaran els habitatges previstos.
D'aquesta manera tots els grups municipals exigeixen el compliment de l'acord per La Sagrera al que va arribar l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, amb el ministre de Foment, José Blanco, que preveu que la primera fase de l'estació la pagui l'Estat i la segona les plusvàlues i que va ser durament criticat.
El text de la proposició finalment aprovada, que han acabat de pactar els grups el matí d'aquest divendres, a més d'exposar que l'Ajuntament no s'endeutarà, indica que "s'establirà un calendari d'execució d'obres sense endarreriments". També ratifica els acords adoptats al plenari del desembre del 2008 per exigir a Foment que aportés els recurssos necessaris per garantir el finançament de l'estació i licitar les obres el 2009. Barcelona també "es compromet" a impulsar els projectes de transformació urbana "al marge de les plusvàlues que es puguin generar". La proposició acaba indicant que el govern municipal vetllarà "per exigir les inversions que Barcelona necessitat".
El quart tinent d'alcalde d'urbanisme, Ramon García Bragado, ha presentat l'informe sobre la Sagrera i ha dit que l'acord de l'alcalde que es va prendre amb el ministre de foment ja inclou "que l'Estat es fa càrrec de l'acord total de l'estació per la imminent primera fase mitjançant recurssos pressupostaris extraordinaris", i per la segona "mantenim els aprofitaments previstos el 2004 i comprometem també aportacions pressupostàries si fos necessari".
La interpretació que el govern municipal ha fet de la proposició no té res a veure amb la de la oposició. Per al president del grup municipal de CiU a Barcelona, XavierTrias, significa que "l'Estat ha de fer justícia amb nosaltres, i s'ha de comportar amb nosaltres igual que es comporta amb Madrid, on amplien Atocha amb més de 500 milions d'euros i sense plusvàlues". Per això, ha dit que és "molt important pressionar al govern central perquè això vagi endavant, amb celeritat, a part de la situació immobiliària que hi hagi". Ha acabat la seva primera intervenció demanant "que a partir de demà, aprovat això, siguem coherents, perquè ens cansem d'aprovar coses i després cadascun interpretar-ho a la seva manera".
Alberto Fernández Díaz, del PP, ha dit que l'acord de l'alcalde de Barcelona amb el ministre de Foment Álvarez "és també l'acord a l'ombra de Magdalena Àlvarez" i per això "era l'acord d'Álvarez que firmava Blanco". Ha exposat que el seu grup defensa "que l'Estat aporti la totalitat del cost, que garanteixi que es materialitzi el 2009". Per primera vegada ha justificat la construcció de l'esació amb dues fases perquè "hem d'acceptar que tenim sobre la taula la possibilitat que tindrem inicialment una estació de la Sagrera amb trens i sense viatgers, però tindrem aquesta infraestructura"'.
Per la seva banda, Jordi Portabella, d'ERC, ha dit que amb l'acord d'Hereu a Madrid "la incertesa econòmica que hi havia a la primera fase ha quedat desplaçat a la segona" i ha recordat que "fins aquest acord mai hi havia hagut els diners per fer la primera fase" i per això la dona "per encarrilada" tot i reconèixer que amb l'acord pres "hi ha incertesa" del finançament, inicialment previst en plusvàlues. Ha destacat que s'hagi acordat que l'Ajuntament no aportarà finançament per la Sagrera, ni s'endeutarà, ni s'incrementaran els habitatges previstos.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.