Societat
Rodalies centralitza la informació de 70 estacions
La comunicació d'incidències arriba ara al 92% dels usuaris. Foment no ha concretat si alguna de les obres previstes a la xarxa es podrà finançar mitjançant el pla Blanco
Complerts sobradament els 100 primers dies des del traspàs, les millores es comencen a notar a la xarxa de Rodalies. De forma gradual, però més lenta del que desitjarien els usuaris, el canvi d'amo en la gestió de la xarxa ha servit perquè es vagin implantant d'una vegada les millores promeses des de fa anys. I, a falta de grans inversions, el primer objectiu del departament de Política Territorial i Obres Públiques és millorar la informació, que és l'àmbit en el qual s'ha treballat més en aquests primers tres mesos.
Precisament ahir es va acabar el procés d'implantació de la megafonia centralitzada a 70 estacions de la xarxa. Aquest nou sistema permet l'enviament de missatges d'avís -anuncis d'horaris o d'incidència- de manera individualitzada o conjunta des del centre de control de la xarxa, que es va estrenar l'11 de març a l'estació del Clot-Aragó. Són 70 estacions de les 123 que hi ha a la xarxa, però hi passen el 92% dels viatgers.
La informació es completa amb els nous teleindicadors i monitors que s'han instal·lat a les 28 principals estacions de la xarxa. De tot plegat se'n mostrava orgullós ahir el conseller Nadal, que assegurava que a poc a poc es van assolint els objectius. En aquest sentit, va destacar "la prova de foc que ha estat el tall per les obres de Sagrera", que ha obligat a tallar la circulació de trens entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf. Nadal va fer aquestes declaracions ahir en una visita a l'estació de Molins de Rei, on hi ha instal·lats els dos sistemes d'informació.
Saltar la tanca
El conseller va deixar el cotxe oficial i es va desplaçar amb tren fins al municipi del Baix Llobregat juntament amb els responsables de Rodalies, Marc Garcia i Miguel Ángel Remacha. L'anècdota de la jornada la va posar un espontani que, davant de tota la comitiva oficial, va saltar una tanca de quatre metres per colar-se a l'estació. Una bona manera de recordar als responsables que el frau segueix sent una assignatura pendent.
Informació a banda, els nous responsables de Rodalies segueixen esperant que el ministeri de Foment concreti si alguna de les infraestructures previstes al pla de Rodalies pot entrar al Pla Especial d'Infraestructures finançades inicialment amb capital privat. El problema és que la majoria de projectes no estan prou madurs per fer la licitació d'obres en el pròxim mig any. Ni tan sols el desdoblament de la línia de Vic, el projecte del qual es va sotmetre a informació pública ara fa dos anys.
Precisament ahir es va acabar el procés d'implantació de la megafonia centralitzada a 70 estacions de la xarxa. Aquest nou sistema permet l'enviament de missatges d'avís -anuncis d'horaris o d'incidència- de manera individualitzada o conjunta des del centre de control de la xarxa, que es va estrenar l'11 de març a l'estació del Clot-Aragó. Són 70 estacions de les 123 que hi ha a la xarxa, però hi passen el 92% dels viatgers.
La informació es completa amb els nous teleindicadors i monitors que s'han instal·lat a les 28 principals estacions de la xarxa. De tot plegat se'n mostrava orgullós ahir el conseller Nadal, que assegurava que a poc a poc es van assolint els objectius. En aquest sentit, va destacar "la prova de foc que ha estat el tall per les obres de Sagrera", que ha obligat a tallar la circulació de trens entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf. Nadal va fer aquestes declaracions ahir en una visita a l'estació de Molins de Rei, on hi ha instal·lats els dos sistemes d'informació.
Saltar la tanca
El conseller va deixar el cotxe oficial i es va desplaçar amb tren fins al municipi del Baix Llobregat juntament amb els responsables de Rodalies, Marc Garcia i Miguel Ángel Remacha. L'anècdota de la jornada la va posar un espontani que, davant de tota la comitiva oficial, va saltar una tanca de quatre metres per colar-se a l'estació. Una bona manera de recordar als responsables que el frau segueix sent una assignatura pendent.
Informació a banda, els nous responsables de Rodalies segueixen esperant que el ministeri de Foment concreti si alguna de les infraestructures previstes al pla de Rodalies pot entrar al Pla Especial d'Infraestructures finançades inicialment amb capital privat. El problema és que la majoria de projectes no estan prou madurs per fer la licitació d'obres en el pròxim mig any. Ni tan sols el desdoblament de la línia de Vic, el projecte del qual es va sotmetre a informació pública ara fa dos anys.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.