Societat

Comença l'aturada d'autobusos de Barcelona, que ja és la número 20 en un any

Els convocants de la vaga són CGT, Actub i la Plataforma Sindical d'Autobusos de Barcelona, que consideren que la negociació del conveni "està parada i no es veu cap possibilitat d'acord"

Els con­duc­tors d'auto­bu­sos de Bar­ce­lona afron­ten aquest dilluns la seva atura número 20 en un any i mig, con­vo­cada per tres sin­di­cats en pro­testa per la falta d'acord en el con­veni col·lec­tiu d'aquest any.

Els con­vo­cants són CGT, Actub i la Pla­ta­forma Sin­di­cal d'Auto­bu­sos de Bar­ce­lona, que con­si­de­ren que la nego­ci­ació del con­veni "està parada i no es veu cap pos­si­bi­li­tat d'acord" i estan en des­a­cord amb el ser­vei interlínies. La con­vo­catòria no compta amb el suport d'UGT ni CCOO.

Els tres sin­di­cats que han con­vo­cat l'atu­rada de cinc hores, entre les 11.00 i les 16.00 hores d'avui, con­fien que el 100% de la plan­ti­lla la secundi, mal­grat les "pres­si­ons" de la direcció de TMB perquè els nous con­duc­tors no se sumin a la pro­testa.

El pre­si­dent del comitè d'empresa, Satur­nino Mer­ca­der, de CGT, ha expres­sat la seva espe­rança que el 100% de la plan­ti­lla dels tre­ba­lla­dors d'Auto­bu­sos de Bar­ce­lona, con­duc­tors o no, secun­din l'atu­rada, encara que l'empresa "ha pres­si­o­nat" els nous con­duc­tors perquè no li donin suport i ha con­vo­cat reu­ni­ons amb els agents d'inter­venció (que con­tro­len els bit­llets) per evi­tar la seva par­ti­ci­pació a la vaga.

Fonts de TMB con­sul­ta­des per Efe rebut­gen aques­tes acu­sa­ci­ons i opi­nen que els que pres­si­o­nen, "cada dia de l'any", són els con­vo­cants de l'atu­rada.

La pre­si­denta i el vice­pre­si­dent de l'empresa, Assumpta Escarp i Dídac Pestaña, res­pec­ti­va­ment, han enviat una carta "trans­pa­rent" als tre­ba­lla­dors en què se'ls indica que la situ­ació de des­a­cord entre les parts està entrant en un ter­reny deli­cat per al futur de l'empresa.

Els tre­ba­lla­dors han estat con­vo­cats pels tres sin­di­cats a cele­brar una assem­blea a les 13.00 hores d'avui davant els jut­jats soci­als, situ­ats a la ronda de Sant Pere de Bar­ce­lona, on poc abans està fixat un judici que ha de diri­mir el des­a­cord entre l'empresa i els tres sin­di­cats sobre l'apli­cació de les pau­ses de 25 minuts en la jor­nada labo­ral.

Segons els sin­di­cats, l'empresa aplica de forma uni­la­te­ral els 25 minuts de des­cans dia­ris, men­tre que fonts de TMB con­si­de­ren que sim­ple­ment s'ha allar­gat al 2009 el pacte que es va asso­lir sobre aquest tema l'any pas­sat.

Un con­duc­tor d'autobús genera a l'any uns 13 dies de festa sumant els 25 minuts de des­cans dia­ris, dels quals vuit són de des­cans obli­ga­tori i els altres cinc es pot optar per cobrar-los o repo­sar, segons l'apli­cació que rea­litza l'empresa.

Els con­duc­tors d'autobús no para­ran a les 11.00 hores el ser­vei, sinó que aca­ba­ran el recor­re­gut de cada línia i tor­na­ran el vehi­cle a la seva cot­xera cor­res­po­nent, on acu­di­ran els del torn cor­res­po­nent abans de les 16.00 hores per reco­llir l'autobús i tenir-lo al començament de línia a aquesta hora, quan es pre­veu que acabi l'atu­rada.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.