Societat

La tramuntana i el mal estat de la mar dificulten el rescat dels cinc desapareguts en l'accident d'avió de Perpinyà

La forta tra­mun­tana, amb ràfegues de més de 60 km/h, i el mal estat de la mar, amb ona­des de més de dos metres, estan difi­cul­tant enor­me­ment aquest diven­dres les tas­ques de res­cat dels encara cinc des­a­pa­re­guts en l'acci­dent d'avió de Per­pinyà, un avió Air­bus 320 de la com­pa­nyia Air New Zea­land que dijous a la tarda es va pre­ci­pi­tar al mar a set quilòmetres de la costa de Canet de Ros­selló, poc després d'haver-se enlai­rat de l'aero­port de Rive­sal­tes. De les set per­so­nes que viat­ja­ven a l'apa­rell, entre tri­pu­lants i ope­ra­ris de man­te­ni­ment, els equips de res­cat fran­ce­sos han recu­pe­rat dos cos­sos sense vida i estan bus­cant els altres cinc ocu­pants.

Segons un dels mem­bres de la Gen­dar­me­ria, Luc Fri­nes, les res­tes de l'avió s'este­nen al llarg de molts quilòmetres de la costa, impul­sa­des per la tra­mun­tana, i ja arri­ben quasi a l'alçada d'Arge­lers i la fron­tera cata­lana. "Això sí, no hi ha cap nove­tat sobre els cinc des­a­pa­re­guts, no els hem pas loca­lit­zat, de moment", ha inci­dit Fri­nes. "Hi ha una mar molt moguda i la tra­mun­tana bufa molt forta. Això explica per què les res­tes de l'avió estan tan lluny només quinze hores després de l'impacte de l'avió", ha asse­nya­lat el coman­dant de la Gen­dar­me­ria fran­cesa. "Hem recu­pe­rat diver­ses parts de l'avió, seients, i una part del dar­rera de la cua", ha enu­me­rat Fri­nes.

"La caixa negra de l'avió encara no ha apa­re­gut, cre­iem que s'ha enfon­sat", ha pun­tu­a­lit­zat el mem­bre de la Gen­dar­me­ria, que no ha vol­gut avançar més detalls sobre la recerca davant els peri­o­dis­tes i s'ha mos­trat pes­si­mista sobre les pos­si­bi­li­tats de tro­bar algun cos més al llarg del dia d'avui.

Una tren­tena de sub­ma­ri­nis­tes, un cen­te­nar de bom­bers estan par­ti­ci­pant en les tas­ques de recerca dels cinc pas­sat­gers que encara no han estat loca­lit­zats amb sor­ti­des periòdiques del port de Canet de Ros­selló, cen­tre ope­ra­tiu del procés de res­cat. Dos vai­xells del ser­vei de guar­da­cos­tes i un helicòpter aju­den en les tas­ques de res­cat, segons han infor­mat fonts de Pro­tecció Civil.

L'avió, un apa­rell de doble motor amb capa­ci­tat per a 150 per­so­nes, va ser entre­gat a la com­pa­nyia neo­ze­lan­desa el juliol de l'any 2005 i acu­mu­lava 7.000 hores de vol, segons un comu­ni­cat que va fer públic Air­bus, filial del con­sorci aeronàutic euro­peu EADS.

Els radars fran­ce­sos van per­dre el senyal de l'avió –que estava fent un vol de prova– al vol­tant de tres quarts de qua­tre de la tarda, poc després que l'avió Air­bus 320 s'enlairés de l'aero­port de Rive­sal­tes, on havia de retor­nar. Al cap d'uns minuts una embar­cació va tro­bar-se amb l'apa­rell sinis­trat a set quilòmetres de la costa cata­lana, entre Canet de Ros­selló i Sant Cebrià, molt a prop de la fron­tera entre França i Cata­lu­nya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.