Societat
Maragall no veu "sorpreses" en els resultats de la prova de primària
Assegura que són "indiscutiblement coherents" amb els diagnòstics fets fa dos anys amb d'altres avaluacions. El conseller d'Educació afirma que la solució passa pel desplegament de la LEC
El conseller d'Educació de la Generalitat, Ernest Maragall, ha afirmat aquest dijous que veia "sense sorpreses" els resultats de les proves de sisè de primària, que revelen que un de cada quatre nens no té el nivell bàsic per passar a la secundària a Catalunya.
En roda de premsa, el conseller ha afirmat que aquests resultats són "indiscutiblement coherents" amb els del diagnòstic que el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu va fer fa dos anys. "No hi ha sorpreses, sinó coherència amb altres proves", ha explicat.
Maragall ha recomanat "fugir d'explicacions simples" i ha instat les escoles a comparar-se amb elles mateixes. El conseller ha explicat que els resultats de fa dos anys van possibilitar el desenvolupament del projecte de la llei d'educació de Catalunya (LEC), i ha dit que la resposta que avui necessita l'educació és la que el govern "posa a les seves mans", amb el desplegament de la llei.
"Ara sabem quins són els problemes i dificultats, i sabem que hi ha esperança i possibilitat de millora", ha explicat el conseller, que ha considerat que la realització d'aquesta prova era "urgent". Tot i això, ha recordat que aquest és el primer any de la seva celebració i que les proves "cobraran sentit" quan siguin sistemàtiques i permetin valorar l'evolució dels centres i dels seus estudiants.
Maragall ha definit la prova de competències bàsiques com un "GPS en tres dimensions" i una eina de "cirurgia fina". "Em sento orgullós de la prova perquè tenim a les mans un capital immens", ha dit.
No recomana repetir curs
La finalitat última de tota aquesta informació és oferir el suport necessari a les escoles amb pitjors resultats, i que aquestes, en el marc de la seva autonomia, actuïn per millorar el rendiment dels seus estudiants, decidint al costat dels pares sobre la recomanació de repetir curs. Però ha advertit que la repetició "no és la cosa més adequada".
Ha explicat que aquest 25% d'alumnes sense les competències bàsiques adquirides "pot aconseguir-les després, al llarg de la secundària".
En la mateixa línia que el conseller, el president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, Joaquim Prats, ha assegurat: "No ens ha sorprès res del que hem vist", i ha explicat que no s'han detectat casos d'alumnes que sàpiguen gaire català i poc castellà o al revés, sinó que els que han tret bones notes en català, també ho han fet en castellà. "Seria molt pervers dir el contrari", ha advertit.
En roda de premsa, el conseller ha afirmat que aquests resultats són "indiscutiblement coherents" amb els del diagnòstic que el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu va fer fa dos anys. "No hi ha sorpreses, sinó coherència amb altres proves", ha explicat.
Maragall ha recomanat "fugir d'explicacions simples" i ha instat les escoles a comparar-se amb elles mateixes. El conseller ha explicat que els resultats de fa dos anys van possibilitar el desenvolupament del projecte de la llei d'educació de Catalunya (LEC), i ha dit que la resposta que avui necessita l'educació és la que el govern "posa a les seves mans", amb el desplegament de la llei.
"Ara sabem quins són els problemes i dificultats, i sabem que hi ha esperança i possibilitat de millora", ha explicat el conseller, que ha considerat que la realització d'aquesta prova era "urgent". Tot i això, ha recordat que aquest és el primer any de la seva celebració i que les proves "cobraran sentit" quan siguin sistemàtiques i permetin valorar l'evolució dels centres i dels seus estudiants.
Maragall ha definit la prova de competències bàsiques com un "GPS en tres dimensions" i una eina de "cirurgia fina". "Em sento orgullós de la prova perquè tenim a les mans un capital immens", ha dit.
No recomana repetir curs
La finalitat última de tota aquesta informació és oferir el suport necessari a les escoles amb pitjors resultats, i que aquestes, en el marc de la seva autonomia, actuïn per millorar el rendiment dels seus estudiants, decidint al costat dels pares sobre la recomanació de repetir curs. Però ha advertit que la repetició "no és la cosa més adequada".
Ha explicat que aquest 25% d'alumnes sense les competències bàsiques adquirides "pot aconseguir-les després, al llarg de la secundària".
En la mateixa línia que el conseller, el president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, Joaquim Prats, ha assegurat: "No ens ha sorprès res del que hem vist", i ha explicat que no s'han detectat casos d'alumnes que sàpiguen gaire català i poc castellà o al revés, sinó que els que han tret bones notes en català, també ho han fet en castellà. "Seria molt pervers dir el contrari", ha advertit.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.