Societat
El traspàs de Rodalies costarà 117 milions a l'Estat el 2010
La quantitat anual és el resultat de la suma del contracte programa i el dèficit d'explotació de la xarxa. Castells i Salgado hi donen la llum verda econòmica
La reunió de la Comissió Mixta d'Afers Econòmics i Fiscals que es va fer ahir a Madrid va donar la llum verda econòmica perquè l'Estat traspassi a la Generalitat de Catalunya les competències sobre Rodalies l'any que ve.
El conseller d'Economia, Antoni Castells, i la ministra del ram, Elena Salgado, van formalitzar un acord segons el qual el govern espanyol assumirà el dèficit generat pel servei que avui dia dóna mitjançant un contracte amb Renfe, i que per a l'any que ve es calcula en 117 milions d'euros.
L'acord econòmic era l'últim pas que quedava per formalitzar el traspàs, fet que es produirà el 29 de desembre en el marc de la Comissió Mixta de Transferències Estat-Generalitat. A diferència de la part financera, la part tècnica de l'acord -que negociaven el departament de Política Territorial i el ministeri de Foment- està tancada des de fa dies. De fet, es tractava d'una entesa relativament senzilla, perquè només s'havia de pactar com funcionaria Rodalies Barcelona el 2010.
Per saber quins canvis -a curt i llarg termini- hi haurà a la xarxa, caldrà esperar les converses que tindran lloc durant l'any que ve, en què l'Estat ha de renegociar el contracte programa tant dels serveis (trens) com de la infraestructura.
En aquest sentit, el conseller del PTOP, Joaquim Nadal, vol anar per feina, i a principis de gener -probablement la segona setmana- es reunirà amb els presidents de Renfe i Adif per saber quina predisposició tenen les dues companyies del ministeri de Foment per facilitar una millora ràpida del servei.
Pacte metodològic
D'altra banda, el pacte que va segellar ahir la Comissió Mixta d'Afers Econòmics defineix la metodologia amb què es calcularà el dèficit generat pel servei els pròxims anys. Uns diners, però, que seguirà pagant el govern espanyol. El que es farà és fixar un servei estàndard, en funció del contracte que signi l'administració central amb Renfe als diversos territoris de l'Estat.
Del resultat de la reunió en van informar ahir fonts de la conselleria d'Economia, perquè ni Antoni Castells ni cap representant de la delegació catalana van fer declaracions. Afirmen que no podien perdre el vol de retorn a Catalunya, tot i acabar satisfets.
El conseller d'Economia, Antoni Castells, i la ministra del ram, Elena Salgado, van formalitzar un acord segons el qual el govern espanyol assumirà el dèficit generat pel servei que avui dia dóna mitjançant un contracte amb Renfe, i que per a l'any que ve es calcula en 117 milions d'euros.
L'acord econòmic era l'últim pas que quedava per formalitzar el traspàs, fet que es produirà el 29 de desembre en el marc de la Comissió Mixta de Transferències Estat-Generalitat. A diferència de la part financera, la part tècnica de l'acord -que negociaven el departament de Política Territorial i el ministeri de Foment- està tancada des de fa dies. De fet, es tractava d'una entesa relativament senzilla, perquè només s'havia de pactar com funcionaria Rodalies Barcelona el 2010.
Per saber quins canvis -a curt i llarg termini- hi haurà a la xarxa, caldrà esperar les converses que tindran lloc durant l'any que ve, en què l'Estat ha de renegociar el contracte programa tant dels serveis (trens) com de la infraestructura.
En aquest sentit, el conseller del PTOP, Joaquim Nadal, vol anar per feina, i a principis de gener -probablement la segona setmana- es reunirà amb els presidents de Renfe i Adif per saber quina predisposició tenen les dues companyies del ministeri de Foment per facilitar una millora ràpida del servei.
Pacte metodològic
D'altra banda, el pacte que va segellar ahir la Comissió Mixta d'Afers Econòmics defineix la metodologia amb què es calcularà el dèficit generat pel servei els pròxims anys. Uns diners, però, que seguirà pagant el govern espanyol. El que es farà és fixar un servei estàndard, en funció del contracte que signi l'administració central amb Renfe als diversos territoris de l'Estat.
Del resultat de la reunió en van informar ahir fonts de la conselleria d'Economia, perquè ni Antoni Castells ni cap representant de la delegació catalana van fer declaracions. Afirmen que no podien perdre el vol de retorn a Catalunya, tot i acabar satisfets.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.