Societat
La nova Diagonal no culminarà fins que s’acabi la L9 l’any 2015
L’Ajuntament preveu compensar l’expulsió de cotxes de la gran avinguda amb el tramvia, obrint Còrsega a la banda mar i amb el nou metro a la banda muntanya
L’Ajuntament de Barcelona ja té els números fets sobre l’impacte en la mobilitat que suposarà la conversió de la Diagonal, entre Francesc Macià i el carrer Sardenya, en un bulevard o una rambla que posarà fi a la via ràpida per a vehicles que és ara. Tot en el supòsit que triomfi el sí en la consulta que es farà a la ciutat entre el 10 i el 16 de maig.
El particular compte de la vella que han fet els tècnics municipals sobre la reforma, que es farà per fases i que no quadrarà fins que estigui acabada la L9 l’any 2015, parteix d’un estudi sobre la composició del trànsit per trams que determina una mitjana de 86.950 vehicles diaris en els dos sentits de la marxa, Besòs i Llobregat.
Tenint en compte que una mica més de la meitat d’aquests vehicles (46.400) són turismes, l’Ajuntament preveu que les opcions de reforma de la Diagonal permetran un pas limitat a 6.960 turismes privats i que 39.440 s’hauran de redistribuir d’alguna altra manera.
La reforma del 1994
En aquest escenari, l’informe de mobilitat planteja tres solucions: la primera és l’afavoriment de la xarxa ortogonal de carrers obrint el carrer Còrsega, de manera que el trànsit pugui passar per la banda muntanya de l’obelisc de passeig de Gràcia amb Diagonal i penetri a l’Eixample. La part per a vianants que hi ha entre la rambla Catalunya i el Palau Robert, una reforma que es va fer el 1994, passaria a millor vida. Una altra de les mesures seria el canvi de direcció a avinguda de Sarrià (de baixada) i Urgell (de pujada fins a la Diagonal) i la reordenació semafòrica a la plaça Francesc Macià. Amb aquests canvis, segons els tècnics, s’evitaria l’accés a la plaça de vehicles que no facin un ús veïnal de l’avinguda i només entrarien a la gran rotonda els que vagin al Turó Park. Les altres dues solucions depenen de la implantació de transport públic, és a dir, de l’ampliació del tramvia i del desplegament de la línia 9 de metro.
Així doncs, l’Ajuntament calcula que la pressió que pot tenir l’Eixample pel buidatge de vehicles privats de la Diagonal es limitarà a un 7% més que l’actual i se superarà a la banda mar amb els canvis de circulació i la connexió de noves vies, mentre que a la banda muntanya, on no es pot desplegar un transport públic similar perquè no hi ha trama d’Eixample, l’opció és subterrània, amb el nou metro; però fins que no s’implanti, fins i tot es preveu treure aparcament d’espais de l’Eixample.
La redistribució de viatges que provocarà la reforma, segons els càlculs de l’Ajuntament, farà passar l’ús del cotxe entre Francesc Macià i Sardenya del 34% al 7%, el tramvia del 0% al 24%, l’autobús del 22% al 19%, la bicicleta de l’11% al 14% i els trasllats a peu del 33% al 36%.
El particular compte de la vella que han fet els tècnics municipals sobre la reforma, que es farà per fases i que no quadrarà fins que estigui acabada la L9 l’any 2015, parteix d’un estudi sobre la composició del trànsit per trams que determina una mitjana de 86.950 vehicles diaris en els dos sentits de la marxa, Besòs i Llobregat.
Tenint en compte que una mica més de la meitat d’aquests vehicles (46.400) són turismes, l’Ajuntament preveu que les opcions de reforma de la Diagonal permetran un pas limitat a 6.960 turismes privats i que 39.440 s’hauran de redistribuir d’alguna altra manera.
La reforma del 1994
En aquest escenari, l’informe de mobilitat planteja tres solucions: la primera és l’afavoriment de la xarxa ortogonal de carrers obrint el carrer Còrsega, de manera que el trànsit pugui passar per la banda muntanya de l’obelisc de passeig de Gràcia amb Diagonal i penetri a l’Eixample. La part per a vianants que hi ha entre la rambla Catalunya i el Palau Robert, una reforma que es va fer el 1994, passaria a millor vida. Una altra de les mesures seria el canvi de direcció a avinguda de Sarrià (de baixada) i Urgell (de pujada fins a la Diagonal) i la reordenació semafòrica a la plaça Francesc Macià. Amb aquests canvis, segons els tècnics, s’evitaria l’accés a la plaça de vehicles que no facin un ús veïnal de l’avinguda i només entrarien a la gran rotonda els que vagin al Turó Park. Les altres dues solucions depenen de la implantació de transport públic, és a dir, de l’ampliació del tramvia i del desplegament de la línia 9 de metro.
Així doncs, l’Ajuntament calcula que la pressió que pot tenir l’Eixample pel buidatge de vehicles privats de la Diagonal es limitarà a un 7% més que l’actual i se superarà a la banda mar amb els canvis de circulació i la connexió de noves vies, mentre que a la banda muntanya, on no es pot desplegar un transport públic similar perquè no hi ha trama d’Eixample, l’opció és subterrània, amb el nou metro; però fins que no s’implanti, fins i tot es preveu treure aparcament d’espais de l’Eixample.
La redistribució de viatges que provocarà la reforma, segons els càlculs de l’Ajuntament, farà passar l’ús del cotxe entre Francesc Macià i Sardenya del 34% al 7%, el tramvia del 0% al 24%, l’autobús del 22% al 19%, la bicicleta de l’11% al 14% i els trasllats a peu del 33% al 36%.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.