Societat
Ciutat Vella vol una rambla de mar fins a Montjuïc
El districte treballa en un projecte de reforma global de la façana marítima
Construir una nova rambla marítima que connecti dues grans zones verdes de Barcelona, com són el Parc de la Ciutadella i la muntanya de Montjuïc, a través d’un espai pensat per a vianants –previ soterrament de la ronda Litoral– és una de les línies d’actuació que es planteja a llarg termini el districte de Ciutat Vella. Es tracta d’un projecte que busca donar coherència a les diferents iniciatives que s’estan dissenyant a la zona, com la reforma del Moll de la Fusta, que ja s’ha inclòs en el pla d’actuació del districte 2008-2011, o el projecte per a la reforma del Paral·lel, que sortirà a concurs públic de manera imminent. L’objectiu és aprofitar tota l’extensió del port per guanyar-hi espai cívic.
Amb aquesta mesura, la regidora del districte, Itziar González, busca donar una resposta conjunta a totes les remodelacions pendents i guanyar més espai per a l’ús lúdic al districte i fins i tot una mica més enllà, perquè el projecte també inclou parts de Sants-Montjuïc, com el vessant sud del barri del Poble-sec.
La previsió de González és tenir un esbós d’aquest gran projecte dins de l’actual mandat, per respondre a la necessitat de reforma del Moll de la Fusta i a la d’anticipar-se a futurs projectes parcials. En aquest sentit, però, un dels requisits previs seria que progressés el soterrament de la ronda Litoral.
La necessitat d’aquesta nova façana marítima s’explica, segons la regidora, per la necessitat de “combatre la manca d’espais verds que viu Ciutat Vella per la seva densitat”, ja que amb aquesta mesura es crearia un gran espai articulat al voltant de quatre artèries, el Paral·lel, la Rambla, la Via Laietana i el passeig de Joan de Borbó, que haurien de servir per “descongestionar el trànsit excessiu de gent que es mou per la Rambla i els carrers dels barris del districte”. D’aquesta manera, doncs, “s’aconseguiria un repartiment més homogeni de l’activitat”.
A més, aquesta mesura també preveu la reforma de la plaça de la Carbonera, que en aquests moments serveix exclusivament per al trànsit i que, segons González, “s’hauria d’obrir a la gent perquè fes d’entrada natural al nou Paral·lel, que és on hi haurà els teatres i que, per tant, serà un gran punt d’atracció”. Així, les quatre artèries serien “punts d’alta concurrència i permetrien preservar la intimitat dins dels barris”.
Menys problemes al sud
La nova rambla marítima també hauria de servir, segons la regidora, per obrir les parts sud dels barris del Raval, Gòtic i Poble-sec, que són les que acumulen més conflictes.
Quant al fet de projectar mirant més enllà de les fronteres del districte, Itziar González assegura que és una “qüestió lògica”, perquè el Poble-sec, “per urbanisme i teixit veïnal, manté una línia de continuïtat amb el Raval, i per tant Ciutat Vella l’ha de tenir en compte”.
Amb aquesta mesura, la regidora del districte, Itziar González, busca donar una resposta conjunta a totes les remodelacions pendents i guanyar més espai per a l’ús lúdic al districte i fins i tot una mica més enllà, perquè el projecte també inclou parts de Sants-Montjuïc, com el vessant sud del barri del Poble-sec.
La previsió de González és tenir un esbós d’aquest gran projecte dins de l’actual mandat, per respondre a la necessitat de reforma del Moll de la Fusta i a la d’anticipar-se a futurs projectes parcials. En aquest sentit, però, un dels requisits previs seria que progressés el soterrament de la ronda Litoral.
La necessitat d’aquesta nova façana marítima s’explica, segons la regidora, per la necessitat de “combatre la manca d’espais verds que viu Ciutat Vella per la seva densitat”, ja que amb aquesta mesura es crearia un gran espai articulat al voltant de quatre artèries, el Paral·lel, la Rambla, la Via Laietana i el passeig de Joan de Borbó, que haurien de servir per “descongestionar el trànsit excessiu de gent que es mou per la Rambla i els carrers dels barris del districte”. D’aquesta manera, doncs, “s’aconseguiria un repartiment més homogeni de l’activitat”.
A més, aquesta mesura també preveu la reforma de la plaça de la Carbonera, que en aquests moments serveix exclusivament per al trànsit i que, segons González, “s’hauria d’obrir a la gent perquè fes d’entrada natural al nou Paral·lel, que és on hi haurà els teatres i que, per tant, serà un gran punt d’atracció”. Així, les quatre artèries serien “punts d’alta concurrència i permetrien preservar la intimitat dins dels barris”.
Menys problemes al sud
La nova rambla marítima també hauria de servir, segons la regidora, per obrir les parts sud dels barris del Raval, Gòtic i Poble-sec, que són les que acumulen més conflictes.
Quant al fet de projectar mirant més enllà de les fronteres del districte, Itziar González assegura que és una “qüestió lògica”, perquè el Poble-sec, “per urbanisme i teixit veïnal, manté una línia de continuïtat amb el Raval, i per tant Ciutat Vella l’ha de tenir en compte”.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.