Infraestructures
Turbulències a Alguaire
Felip Puig qüestiona la inversió feta a l'aeroport de Lleida, diu que “no s'hi podrà fer res” i provoca un incendi territorial
CiU rectifica hores després i diu que impulsarà l'aeroport lleidatà si governa
El secretari general de CiU, Felip Puig, va provocar ahir un petit incendi preelectoral a les terres de Lleida quan va posar l'aeroport d'Alguaire com a exemple d'inversions fetes sense rigor i sense preveure un retorn econòmic i social: “Vol que li posi més exemples? L'aeroport d'Alguaire: 100 milions d'euros per un aeroport que no té prou activitat per poder tenir un retorn. Doncs miri, amb l'aeroport d'Alguaire difícilment podrem fer res durant els propers anys. Més aviat hauríem de començar a reconèixer que decisions com aquestes són les que no podem prendre en un futur”.
Això ho deia Puig al matí en una entrevista a la seu de Catalunya Ràdio. Les seves paraules no van passar gens desapercebudes a Lleida. El delegat Miquel Pueyo, d'ERC, va convocar els periodistes per defensar la inversió i va acusar Puig de considerar els lleidatans com a “ciutadans de segona”. En termes semblants es va manifestar l'alcalde de Lleida, el socialista Àngel Ros, per a qui les paraules de Felip Puig eren un “menyspreu als lleidatans”. Ros va dir que l'aeroport de Lleida i el de la Seu d'Urgell són “eines importants d'equilibri territorial” i que “Catalunya no és només una fina línia de costa i una àrea metropolitana”.
Tampoc el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, no es va poder estar de renyar el seu predecessor al càrrec i rival polític, i li va dir que va ser precisament el govern de CiU el que va posar en marxa el projecte de fer un aeroport a Lleida.
Finalment, CiU va voler apagar l'incendi territorial amb la difusió, al vespre, d'una nota del seu cap de llista per Lleida, Albert Batalla. En la nota, Batalla defensa la inversió feta a Alguaire i es compromet en nom de CiU a posar-hi recursos en el futur: “No només valorem l'aeroport com un actiu de valor per a les comarques de Lleida, sinó que pretenem donar-li un impuls decidit per fer rendible la inversió i aprofitar-lo per dinamitzar l'economia de Lleida i les seves comarques des de les Garrigues fins a l'Aran”. Segons Batalla, l'aeroport “ha de ser punt de sortida de producció agrària d'altíssima qualitat i punt d'entrada de mercaderies d'alt valor afegit, així com de passatgers de negocis i visitants cridats pels atractius turístics i d'aquestes comarques.”
Coincidint amb la polèmica, el Departament de Política Territorial va anunciar ahir que ha adjudicat les obres d'ampliació de la terminal. Ho farà el despatx d'arquitectes B720 i l'empresa d'enginyeria ALG per 0,2 milions. L'aeroport de Lleida es va inaugurar el gener passat després de 104 milions d'inversió. És el primer que gestiona íntegrament la Generalitat. El govern es va posar com a objectiu assolir 50.000 passatgers el primer any i a finals d'estiu ja n'havia tingut 42.000. Tot i això, una de les quatre rutes en marxa, la de París, s'ha anul·lat per falta de passatge. A canvi s'obrirà un “pont aeri” per fer enllaços a Barcelona i a l'hivern s'obriran noves destinacions: Lisboa, Madrid i Vigo.