Salou demana una connexió més directa amb l'aeroport
Segons l'estudi informatiu aprovat caldrien fins a dos transbords per arribar des de la terminal al centre de la Costa Daurada
L'altre potencial beneficiat per la petició evita per ara el front comú però demana més parades
Cambrils vol tres estacions més, dues al voltant de Vilafortuny
Quan falten pocs dies perquè s'esgoti el termini legal –hi ha de temps fins al proper 9 d'octubre–, els municipis afectats i els ens més implicats en el disseny de les infraestructures a la regió ultimen aquests dies la presentació d'al·legacions a l'estudi informatiu del sistema tramviari de l'àrea central del Camp de Tarragona. Un dels ajuntaments més queixosos del projecte presentat el 29 de juliol passat és el de Salou, que ja aquell dia feia palès al govern, per boca del seu alcalde, Pere Granados, el malestar pel traçat proposat. I és que el municipi turístic reivindica una connexió “més directa” de l'aeroport de Reus amb el centre de la Costa Daurada, “on hi ha més gruix” de potencials usuaris, sobretot a l'estiu. Segons la proposta de l'estudi informatiu, caldria fer fins a dos transbords per fer aquest trajecte en tramvia –primer per la T4 fins a l'estació central, i des d'allí per la T3 fins a empalmar a Reus amb la T2, la qual sí que ja arribaria fins a la costa–, un fet que a Granados li “estranya que no hagin tingut present” en aprovar el document. L'Ajuntament, en tot cas, ja ha presentat al·legacions en aquest sentit.
Cambrils no s'hi suma
L'altre potencial gran beneficiat per aquesta petició, l'Ajuntament de Cambrils, s'ha felicitat pel “gran avenç” que suposa el projecte tramviari, però ha evitat en canvi fins ara afegir-se explícitament a un front comú, com exposa el seu regidor d'Urbanisme, Dani Pallejà. “Respectem i podem acabar compartint la demanda de Salou, segurament té sentit, però per ara no hi entrem, ja que a més hi ha una proposta d'explotació que no és definitiva, i dependrà del concessionari privat que ho exploti”, constata, mentre reflexiona: “És clar que a la costa hem d'estar ben connectats, ja sigui de manera directa o indirecta, però s'ha de veure com es fa”.
Les al·legacions de Cambrils, en tot cas, eviten aquest punt, i aniran encaminades a “reforçar el tramvia entre Vilafortuny i Salou, on hi ha molta part hotelera que ara queda poc proveïda”. El mateix alcalde, Robert Benaiges, explica en aquest sentit que l'Ajuntament demanarà d'incloure tres estacions més al terme municipal que s'uneixin a les cinc que ja es preveuen ara: una entre les parades de Cambrils Nord i Cambrils Estació –per donar servei als polígons de les Comes i Belianes i al barri de la Parellada–; la segona, entre les parades de Torre de Cambrils i Vilafortuny, i la tercera, entre aquest nucli i Salou. L'Ajuntament, a més, demanarà que el tram entre el centre de Cambrils i Vilafortuny sigui dotat d'un “caire més urbà”, ja que el POUM hi preveu desenvolupar futures urbanitzacions, i el projecte actual hi preveu en canvi mantenir la fesomia ferroviària actual.