Juneda crea un Mercat Medieval per mostrar l'estat del nucli antic

L'Ajuntament vol recuperar l'anomenada «Vila Closa» i espera que s'accepti dins el Pla de Barris que vol entrar enguany al Pla de Barris

El segon pro­jecte que Juneda ha pre­sen­tat al Pla de Bar­ris de la Gene­ra­li­tat i que l'alcalde espera que sigui «el defi­ni­tiu», pretén fer front al baix índex d'habi­ta­bi­li­tat al cen­tre de Juneda, on el 30% de les cases estan aban­do­na­des. Només hi viu el 10% de la població, i és majo­ritària­ment gran o immi­grant. El pro­jecte con­tem­pla la millora de car­rers i façanes, la reno­vació dels ser­veis, i l'esta­bli­ment d'acti­vi­tat econòmica, social i cul­tu­ral.

De moment, l'Ajun­ta­ment de Juneda ha pre­sen­tat el pro­jecte de reno­vació del car­rer Major, d'estil por­ti­cat, al fons Feder per tal de rebre'n un ajut. Però el con­sis­tori vol reno­var tot el pavi­ment de la Vila Closa i també la xarxa de cla­ve­gue­ram i d'aigua de la població. Aquesta última encara està en cano­na­des de plom i té nom­bro­ses fui­tes. El pro­jecte que Juneda ha pre­sen­tat al Pla de Millora de Bar­ris de la Gene­ra­li­tat inclou la millora de l'acces­si­bi­li­tat a tots els racons del barri, on majo­ritària­ment viu gent gran.

A banda, la pro­posta inclou altres actu­a­ci­ons a tocar del pri­mer nucli medi­e­val, com a la plaça de Melis o al parc de la Ban­queta. La Vila Closa de Juneda inclou ele­ments patri­mo­ni­als com el cemen­tiri vell, que s'enjar­di­narà, o el pou de gel, l'antic ajun­ta­ment, i habi­tat­ges del segle XVII. Per res­tau­rar la vida a la zona l'Ajun­ta­ment té pre­vist fomen­tar la millora de façanes i també d'antics cellers.

A banda de la festa medi­e­val que es farà el 24 de maig el con­sis­tori vol que s'hi facin altres acti­vi­tats, ja que segons l'alcalde, Antoni Villas, «al nucli antic només es fa un acte a l'any, per la Festa Major». A més, segons ha anun­ciat Villas «s'hi habi­li­tarà un local per a joves amb un cen­tre telemàtic».

Jus­ta­ment a l'inte­rior de la Vila Closa s'hi començarà a cons­truir en unes set­ma­nes la nova Escola Muni­ci­pal de Música, que neces­sita unes noves ins­tal·laci­ons per tal de rebre finançament de la Gene­ra­li­tat. Actu­al­ment, està situ­ada a la segona planta de l'Ajun­ta­ment, però cal un nou edi­fici per ser reco­ne­guda pel Govern.

Per això, Juneda ender­ro­carà en breu l'antic museu i bibli­o­teca de la població –ara situ­ats al nou Com­plex Cul­tu­ral- i en aquell ter­reny hi cons­truirà un nou bloc amb planta baixa i dos pisos que aco­lli­ran diver­ses aules inso­no­rit­za­des i una sala gran per audi­ci­ons i assa­jos de grups grans com corals i agru­pa­ci­ons d'ins­tru­ments.

L'alcalde Antoni Villas ha asse­gu­rat que l'obra, finançada pel Plan E del Govern espa­nyol, estarà aca­bada abans de finals d'any. A par­tir de lla­vors la Gene­ra­li­tat podrà estu­diar la seva par­ti­ci­pació en el finançament d'aquest cen­tre edu­ca­tiu.

El pla con­tra l'atur del Govern de José Luis Rodríguez Zapa­tero també finançarà el tan­ca­ment del recinte de les pis­ci­nes, la cons­trucció de gra­des al camp de fut­bol, on es plan­tarà gespa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.