Societat

energia

El Pallars planta cara a la MAT de Ponent

Alcaldes i ecologistes preparen una ofensiva legal contra el projecte

Alcaldes de diferents partits polítics i ecologistes van coincidir ahir a Tremp en un acte informatiu en contra del projecte de la línia de molt alta tensió (MAT) Penyalba-Montsó-Isona. Ha estat el primer acte de la plataforma contra la MAT de Ponent des que Red Eléctrica (REE) va revelar, a mitjan gener, el traçat escollit per fer passar la MAT i connectar la xarxa elèctrica aragonesa i catalana a través de la Ribagorça i el Pallars. Tant el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Xavier Pont, com els alcaldes presents a la trobada van assegurar que s'oposaran amb fermesa al projecte i ja preparen mesures legals. Fins i tot els que no resulten afectats directament. “Tenim la unanimitat dels catorze alcaldes de la comarca; ja estem prou bombardejats per línies elèctriques, no volem aquesta ni cap altra línia”, va dir l'alcalde de Salàs de Pallars, Francesc Borrell, municipi que queda lluny del traçat.

Xavier Pont va anunciar que el Consell Comarcal ja té a punt un equip jurídic extern i un de tècnic per treballar en les al·legacions. Segons Pont, la línia no és necessària perquè es poden aprofitar millor les infraestructures elèctriques actuals, el traçat afecta espais naturals i de patrimoni cultural i considera que el Pallars, amb 350 quilòmetres d'autopistes elèctriques i set línies d'alta tensió creuant el seu territori, ha demostrat ja prou solidaritat energètica amb Catalunya.

Els alcaldes dels cinc municipis d'administració catalana afectats pel traçat i de tretze dels setze municipis d'administració aragonesa s'oposen al projecte. A part del fruit que la seva oposició pugui donar, la plataforma ciutadana aposta també per una ofensiva legal que aturi el projecte.

La plataforma ja té a punt una denúncia davant la Unió Europea contra el projecte, perquè aprofita el traçat de la línia Graus-Sallent, anul·lada pel Tribunal Suprem, i les pilones i torres abandonades de la fallida línia Aragó-Casarilh.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.