Societat

Les multes de radars cauen per primera vegada a Catalunya

Les denúncies es redueixen un 34% respecte al 2009

Trànsit apunten que aquesta reducció confirma el “canvi cultural” dels conductors

El 2010 es van iniciar 333.522 expedients sancionadors per infraccions de velocitat captades per radar fix i 96.116 captades per radar mòbil. En conjunt, un 34% menys que els expedients que s'havien iniciat el 2009 (642.734). Una reducció que contrasta amb el nombre de radars a les carreteres, que amb 192 fixos és més gran que mai.

Fonts del Servei Català de Trànsit apunten que aquesta reducció confirma el “canvi cultural”dels conductors i evidencia “l'efecte dissuasori” que tenen els radars.

El director de Trànsit, Joan Aregio, afirma que durant els propers anys es col·locaran 'tots els radars que calguin' sempre que compleixin amb l'objectiu d'augmentar la seguretat.

“'No comparteixo la visió excessivament economicista del govern anterior”, explica Aregio en relació amb la ubicació d'alguns radars que la nova direcció del SCT troba únicament “recaptatoris”.

El conseller d'Interior, Felip Puig, ja va assenyalar ara fa un mes el radar de la C-33 al municipi de Montcada i Reixac, i ara Trànsit estudia canviar la ubicació de tots aquells radars que “no compleixin amb la seva finalitat”.

El 2010 ha resultat ser un any de canvi de tendència pel que fa a les multes vinculades a un radar. Fins l'any passat el nombre d'expedients creixia però el 2010 s'ha reduït de forma dràstica. Per exemple, el 2009 es van iniciar 486.434 expedients, un 32% més que el 2008, quan se n'havien iniciat 429.638.

Pel que fa als expedients iniciats el 2010, s'han recaptat, fins el moment, 12 milions d'euros, que es reinvertiran en millores per a la seguretat viària.

El funcionament del radar per trams situat al túnel de Vielha ha deixat plenament satisfets els tècnics del Servei Català de Trànsit (SCT).

Fins al punt que el director, Joan Aregio, “no descarta” situar radars com aquest en altres carreteres catalanes. “És un sistema que perfectament podem posar en altres llocs”, afirma.

L'estudi de les carreteres és “important” perquè la velocitat mitjana es pot veure afectada per factors externs a la conducció com “les entrades, sortides i àrees de descans”, i per això la ubicació escollida pel primer radar d'aquest tipus va ser un túnel. Trànsit no tanca les portes a ampliar-ho a vies diferents sempre que els informes tècnics ho avalin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.