DAVID LOZANO I DELFÍ ROCA
ESTUDIANTS
“Volem conscienciar sense dramatisme”
Estudieu quart i cinquè de Publicitat i Relacions Públiques a la UdG i heu quedat finalistes en el concurs de curtmetratges Curts and Drugs, organitzat pel Departament de Salut de la Generalitat. Quin és el missatge que es vol transmetre?
Es tracta d'un vídeo per conscienciar els joves. No volíem donar un missatge de prohibició, ni de dramatismes, sinó només fer reflexionar, per mitjà d'una persona exemplar de cara a la societat i que, en canvi, consumeix drogues.
Es volen trencar estereotips?
Trencar estereotips i deixar constància que cal pensar sempre a no caure en les drogues. Es vol crear empatia i mostrar que hi ha persones que mai no ho diries i que també hi poden caure igualment.
Què us va animar a presentar-vos al concurs?
Ho vam fer per mitjà de contactes d'amics. Era difícil innovar en aquest tema, però ens va semblar un repte.
Quantes persones hi van participar?
Hi van participar 52 joves, de 18 a 35 anys, amb un total de quaranta obres, basades en la prevenció del consum de drogues en àmbits de festa.
On es pot veure el vídeo?
Està penjat a la pàgina del concurs i en un espai propi a internet.
D'on prové l'afició?
Hem participat en altres concursos. La creació de vídeo enganxa molt. Tot va començar amb l'assignatura d'audiovisuals del professor Pere Calderón. Els curtmetratges són una eina molt vàlida per arribar als joves.
Us doneu a conèixer amb el nom D2Visual?
És el nom artístic que es va crear després de participar en diferents concursos com el Wevoo 2010, a Olot, i el Dos dedos de espuma, dos dedos de frente, per mitjà d'internet, i fer un lip dub per a l'escola d'Aiguaviva i un videoclip al grup banyolí Naide, amb el tema No volverá.
Quins projectes teniu ara?
Estem treballant en dos reportatges i en la participació en dos concursos més, en un dels quals ja ens han comunicat que som finalistes. Un dels projectes és per fomentar que els joves s'apuntin a enginyeria i l'altre un videoclip.