Cada metre de la carretera de Tortosa a Roquetes costarà uns 3.300 euros

La reno­vació com­pleta de la car­re­tera de Tor­tosa a Roque­tes, les obres de la qual podrien aca­bar-se a finals de juliol, té un pres­su­post d'uns 1,3 mili­ons d'euros, per damunt dels 900.000 euros pre­vis­tos ini­ci­al­ment. El pre­si­dent de la Dipu­tació, Josep Poblet, i els alcal­des de les dues ciu­tats, Fer­ran Bel i Fran­cesc Gas, van fer ahir una visita a les obres, que afec­ten un tram d'uns 400 metres de la car­re­tera T-341, entre la plaça Corona d'Aragó i el límit amb Roque­tes. En aquest sen­tit, cada metre de la car­re­tera haurà cos­tat uns 3.300 euros. Poblet, que va qua­li­fi­car l'obra d'«audàcia pres­su­postària», va remar­car que la Dipu­tació «no defuig les ope­ra­ci­ons, per cos­to­ses que siguin». Així, va afe­gir-hi que en el man­dat actual ja han inver­tit uns 7 mili­ons d'euros en la xarxa viària de la Dipu­tació a les Ter­res de l'Ebre, i que ara s'està inver­tint una xifra sem­blant. «Aquesta és una car­re­tera fona­men­tal per a Tor­tosa i Roque­tes, que serà una veri­ta­ble avin­guda», va dir Poblet. La millora de la T-341 con­sis­teix en el des­do­bla­ment d'un tram d'aquesta car­re­tera, que pas­sarà a tenir qua­tre car­rils. Per fer-ho pos­si­ble, ha estat neces­sari que l'Ajun­ta­ment tor­tosí expropiés alguns ter­renys adja­cents a la car­re­tera, un fet que va fer que el pro­jecte es blo­quegés durant un parell d'anys. La T-341, que ante­ri­or­ment era com­petència de la Gene­ra­li­tat, va ser trans­fe­rida a la Dipu­tació de Tar­ra­gona al gener del 2007, i ha estat durant aquest man­dat que l'Ajun­ta­ment i la Dipu­tació han pogut des­blo­que­jar el pro­jecte. De fet, Bel va recor­dar ahir que si les obres s'han retar­dat uns mesos més ha estat perquè van deci­dir refer el pro­jecte, perquè la nova car­re­tera s'ajustés a les neces­si­tats actu­als de Tor­tosa i Roque­tes. Així, Bel va remar­car que es tracta d'una obra molt espe­rada pels veïns de Roque­tes i de Tor­tosa, i espe­ci­al­ment rei­vin­di­cada per la gent del barri de Fer­re­ries. A més, l'alcalde va afe­gir-hi que la car­re­tera i la nova rotonda seran fona­men­tals per dis­tri­buir el trànsit de vehi­cles en aquesta zona, sobre­tot després de la cons­trucció del nou hos­pi­tal de les Ter­res de l'Ebre i del desen­vo­lu­pa­ment dels plans par­ci­als de la Fari­nera i del camí de Roque­tes. En la mateixa línia, Bel va pre­ci­sar que l'actu­ació en aquest sec­tor es com­ple­tarà amb la millora del camí del Llo­ron, que l'Ajun­ta­ment ha pre­vist finançar amb el fons esta­tal d'inversió local.​El pro­jecte de reno­vació de la car­re­tera de Tor­tosa a Roque­tes pre­veu la sepa­ració del vial en dues calçades, sepa­ra­des per una mit­jana, que tin­dran dos car­rils cadas­cuna. Les obres, que van començar al març d'enguany a càrrec de l'empresa Becsa (l'antiga Lubasa), inclo­uen la millora del dre­natge i la cons­trucció d'una nova rotonda al límit dels dos ter­mes muni­ci­pals, just davant de la zona lúdica de Roque­tes. La rotonda tindrà 40 metres de diàmetre exte­rior, així com enllu­me­nat públic, xarxa de reg i enjar­di­na­ment. De la mateixa manera, la car­re­tera també tindrà arbrat i enllu­me­nat públic, amb colum­nes de llum i llu­minàries a la mit­jana, però també amb il·lumi­nació específica per a via­nants, a la vorera més ampla. De fet, aquesta vorera més ampla, de 9 metres, incor­po­rarà un car­ril per a bici­cle­tes, que estarà mar­cat amb un tipus de pavi­ment dife­rent. En aquest sen­tit, Poblet va asse­nya­lar que el cost de l'obra és tan ele­vat perquè han vol­gut uti­lit­zar mate­ri­als de pri­mera qua­li­tat i reno­var tots els ser­veis, amb la repo­sició de les línies de telèfon, de gas i d'ener­gia elèctrica, i amb la ins­tal·lació de nous ser­veis de tele­co­mu­ni­ca­ci­ons. D'altra banda, Bel i Poblet van acla­rir que, un cop aca­bada l'obra, la car­re­tera con­ti­nuarà sent com­petència de la Dipu­tació, però que sig­na­ran un con­veni perquè l'Ajun­ta­ment es faci càrrec del man­te­ni­ment dels ser­veis. Només quan estiga cons­truïda la vari­ant de l'eix de l'Ebre (C-12), i la T-341 passi a ser una via ple­na­ment urbana, es plan­te­ja­ria la trans­ferència defi­ni­tiva d'aquesta car­re­tera a l'Ajun­ta­ment de Tor­tosa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.