Infraestructures

Les obres de l'N-II de Caldes a Sils es reprendran al novembre

El 17 d'octubre hi haurà l'obertura de les ofertes, i així es podran adjudicar les obres durant el mes de novembre

La intenció del PSC és incloure aquest tram en el pressupost de l'Estat pel 2012

Tot indica que l'Estat complirà aquesta vegada els terminis que havia marcat per reprendre les obres de l'N-II entre Sils i Caldes. Quan a finals d'abril el Consell de Ministres va aprovar iniciar de nou el procés per tornar a posar les obres en marxa, ja es va dir aleshores que abans de finals d'any hi podria haver màquines treballant-hi. L'Estat va posar a licitació aquest tram el 5 de juliol, i el 17 d'octubre obrirà les ofertes econòmiques que hagin presentat les diferents empreses que vulguin aspirar a fer l'obra. El preu inicial de sortida és de 39 milions d'euros, sis més del que s'havia anunciat inicialment.

D'aquesta manera, i si es van complint tots els tràmits, a finals d'octubre ja es farà una proposta d'adjudicació, que s'hauria de resoldre a principis de novembre. En un termini de pocs dies ja podrien començar les obres d'aquests 6,6 quilòmetres entre Caldes i Sils, aturats des del juliol del 2009 per la fallida d'una de les constructores. De fet, aquest tram ha estat sempre el gran exemple de la deixadesa en les obres de l'N-II, i s'han criticat també reiteradament els riscos per a la seguretat per la manera com havia quedat la carretera.

El diputat del PSC al Congrés Àlex Sáez ha afirmat que amb l'obertura de les ofertes es compliran els terminis que s'havien anunciat a l'abril, i si bé accepta que el temps que s'ha tardat a reprendre els treballs no era el desitjable, creu que ara l'important és començar els treballs com més aviat millor: “Hem estat a sobre del ministeri perquè es complissin els terminis. I en època de retallades la prioritat en l'N-II ha de ser el tram sud, i la nostra voluntat és que el pressupost de l'Estat del 2012 inclogui la represa també del tram entre Sils i Maçanet”. A més, ha reiterat que l'objectiu final és desdoblar l'N-II fins a la frontera.

LA DATA

07.2009
El juliol del 2009
va ser el mes en què es van aturar els treballs entre Sils i Caldes. Ja fa més de dos anys.
No estem contents de com ha anat el desdoblament, però ara el que importa és complir els terminis
Àlex Sáez
diputat del psc al congrés
Les claus

La maquinària continua avançant desdoblaments

o.m

Dissabte, el BOE va publicar la posada a licitació de la redacció del projecte de l'autovia A-26 entre Cabanelles i Figueres. Aquest és un tram de deu quilòmetres, que tindrà quatre enllaços i deu estructures, i la licitació ha sortit per un import d'1,4 milions. A primera vista, sorprèn que Foment tiri endavant aquest projecte, sens dubte un dels menys prioritaris tenint en compte casos com el de l'N-II fins a la frontera francesa, les variants de Ribes de Freser, Ripoll i Sant Joan de les Abadesses o el túnel de Toses. En tot cas, això demostra que la maquinària de Foment continua treballant i que, malgrat les retallades en infraestructures que hi ha hagut i que hi haurà, continua traient projectes a licitar. Una altra cosa és que això tingui utilitat a curt termini. Per exemple, els desdoblaments de l'N-II en el tram nord entre Bàscara i Agullana fa anys que van passar aquest tràmit. Entre el setembre i l'octubre del 2008 es va adjudicar la redacció dels projectes definitius, tres anys més tard continuen sense perspectives de sortir del congelador durant uns quants anys. I, un cop s'acabin executant, segurament s'hauran de refer els projectes perquè ja no seran vàlids. Això sí, mentrestant la maquinària de Foment continua treballant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.