Societat

Uns 200.000 euros en la campanya de Nadal a Girona

L'Ajuntament vol convertir la ciutat en un pol d'atracció comercial per a les comarques gironines i iniciarà una campanya de promoció aprofitant les dates festives

“Aquest Nadal volem cau­sar sen­sació perquè la ciu­tat de Girona sigui un reclam comer­cial per a les comar­ques giro­ni­nes.” Així va defi­nir ahir l'alcalde de Girona, Car­les Puig­de­mont, l'objec­tiu de les més de cent acti­vi­tats que l'Ajun­ta­ment de comú acord amb les asso­ci­a­ci­ons de comer­ci­ants i de veïns han orga­nit­zat per aquest mes i la nova cam­pa­nya de pro­moció que s'enge­garà amb motiu de les fes­tes nada­len­ques, però que s'allar­garà fins a Temps de Flors del 2012. I “la sen­sació” que vol donar l'Ajun­ta­ment de Girona cos­tarà 193.000 euros, una inversió que, segons va subrat­llar Puig­de­mont, “tindrà un clar retorn a la ciu­tat” i “cor­re­girà un dèficit i una injustícia històrica” amb el comerç de pro­xi­mi­tat. Tot i mos­trar-se con­vençut que aquesta serà una “inversió ren­di­ble” per la ciu­tat, l'alcalde reco­neix que caldrà fer un estudi per valo­rar les reper­cus­si­ons econòmiques reals que tin­gui.

La cam­pa­nya de Nadal a Girona començarà avui amb l'encesa, avui a 3/4 de 6 de la tarda, dels llums als car­rers de la ciu­tat. Hi haurà un total de 41 car­rers i espais il·lumi­nats amb prop de 1.800 llums del tipus LED. La pro­gra­mació conté més d'un cen­te­nar d'acti­vi­tats dis­tribuïdes per tots els bar­ris de la ciu­tat i entre les quals es poden esmen­tar les adreçades al públic infan­til, com tallers, xoco­la­ta­des, circ, can­ta­des de nada­les, el Parc Infan­til de Nadal (Lleu­res­port) orga­nit­zat pel GEiEG, a més de la pista de gel ubi­cada a la Fira de Girona. Un altre dels ele­ments més des­ta­cats d'aquesta cam­pa­nya per la seva nove­tat i espec­ta­cu­la­ri­tat és l'arbre de més de 15 metres d'alçada que s'ha ins­tal·lat a la plaça Cata­lu­nya. Així mateix, l'Ajun­ta­ment de Girona vol apro­fi­tar aques­tes dates per ini­ciar una cam­pa­nya de pro­moció que vol posar Girona de moda com a destí turístic amb el lema “Girona emo­ci­ona. Emo­ci­ona't amb el Nadal de la llum”. La cam­pa­nya, que costa 10.000 euros (diners que pro­ce­dei­xen de fons euro­peus) inclou inser­ci­ons publi­citàries en mit­jans de comu­ni­cació de les ciu­tats per on passa el tren d'alta velo­ci­tat amb pre­visió que, quan el TAV passi per Girona ja hi hagi ter­reny abo­nat.

LA XIFRA

10
quilòmetres
de llum il·luminaran carrers i diferents espais de la ciutat des d'avui i fins al 6 de gener.

Un euro per a projectes socials

L'obra social de La Caixa ha posat en marxa, a través de les targetes comerç, presents en molts municipis de les comarques gironines, la Campanya Solidària 2011-2012 de la Targeta Comerç. Des del 30 de novembre i fins al 15 de gener del 2012, en totes les compres que es facin amb la targeta comerç, l'obra social de La Caixa destinarà un euro a projectes socials d'entitats locals. La campanya beneficiarà tot un seguit d'entitats gironines com ara l'Associació de Malalts Renals de Girona, la Fundació Síndrome de Down, Oncolliga, Unicef, Càritas, Fundació Estany, Creu Roja, Esplais Garrotxa, La Casita, Infants Valents, Associació contra el Càncer i la Fundació Lauretum, entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.